  • 41. Data: 2005-09-28 12:46:14
    Temat: Re: Pytanie czy to nie wina banku
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 28 Sep 2005 00:13:28 +0200, w
    <1qzcbl5188bq6$.1g304n6hxrqdd$.dlg@40tude.net>, ...@...c napisał(-a):

    > Nie może w celach prywatnych wykorzystywać informacji chronionych ustawą
    > prawo bankowe oraz o ochronie danych osobowych.

    Dzwoniła w imieniu banku -- a nawet jeżeli nie to taka powstanie oficjalna
    wersja.

    > Kasjer jak każdy inny
    > pracownik banku podpisuje dodatkowe oświadczenie zawierające wyrażnie tą
    > klauzulę. Podsumowując można za to wylecieć dsycyplinarnie z roboty. Gdyby
    > był to np. list (bo telefon jest trudno do udowodnienia ) to można ładne
    > odszkodowanie dostać (pare/naście tysięcy).

    Tak, powodzenia :)). Jakiś przykład czy tak sobie piszesz?

    BTW. Nie lepiej ten czas poświęcić na zarobienia na spłatę debetu? I tak kasę
    trzeba będzie oddać, więc po co tracić czas?

  • 42. Data: 2005-09-28 12:47:54
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 27 Sep 2005 19:16:32 +0200, w <dhbuph$anq$1@flis.man.torun.pl>, "DGZ"
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Widzisz tyle było odpowiedzi a Ty pierwszą w zasadzie konstruktywną
    > napisałeś, fakt, pismo właśnie smaruje a moje pisma napewno nie przechodzą
    > niezauważone przez niszczarkę i dlatego zostałem poproszony o pomoc.

    Wiesz, jeżeli ty jego radę uznajesz za konstruktywną... to chyba na głowę
    upadłeś :). Gdy napiszesz pismo o "nieuznanie rozszczenia z powodu nieudolności
    pracownika", to dostarczysz sądowi niezłej rozrywki. :D

    Tak czy siak daj znać jak skończyła się sprawa, tzn. jak długo udawało się
    odwlec termin spłaty ;>

  • 43. Data: 2005-09-28 14:00:37
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik r...@a...net.pl pisze:

    > Tak czy siak daj znać jak skończyła się sprawa, tzn. jak długo udawało się
    > odwlec termin spłaty ;>
    Odsetki ustawowe to w sumie atrakcyjne oprocentowanie :-)
    Gorzej jak bank napisze pozew i doliczy sobie jakiś mecenas koszty
    zastępstwa procesowego.

    --
    "(...) aby uzyskać pełnię wolności, ( . '">
    trzeba żyć tak, jakby twoje ciało ) L_

  • 44. Data: 2005-09-28 23:25:20
    Od: ...@...c

    Dnia Wed, 28 Sep 2005 14:46:14 +0200, r...@a...net.pl napisał(a):

    > Dzwoniła w imieniu banku -- a nawet jeżeli nie to taka powstanie oficjalna
    > wersja.

    taaa... po godzinach pracy z prywatnego telefonu, każdy sąd w to uwierzy.

    > Tak, powodzenia :)). Jakiś przykład czy tak sobie piszesz?

    moze od razu ci syg podać ?? - poszukaj sobie.

    > BTW. Nie lepiej ten czas poświęcić na zarobienia na spłatę debetu? I tak kasę
    > trzeba będzie oddać, więc po co tracić czas?

    zdania są podzielone.

    --
    pozdrawiam,

  • 45. Data: 2005-09-28 23:38:08
    Od: ...@...c

    Dnia Wed, 28 Sep 2005 14:47:54 +0200, r...@a...net.pl napisał(a):

> [...]
    > upadłeś :). Gdy napiszesz pismo o "nieuznanie rozszczenia z powodu nieudolności
    > pracownika", to dostarczysz sądowi niezłej rozrywki. :D

    Co do błedu kasjera sprawa jest oczywista ponieważ bank jest zobligowany to
    szczególnej staranności czego nie dokonał wypłącając kwotę poza ustalony
    limit od kasjera w okienku bankowym. Tym samym to kasjer popełnił bład a
    nie klient. Pozaprawne poczynania kasjera dodatkowo to będą potwierdzać.

    Jeżeli sprawa trafi do sądu to najprawdopodobniej sąd rozdzieli
    odpowiedzialność na obie strony (czyli np. ustali harmonogram spłat bez
    odsetek albo cześciowo umorzy) po warunkiem że tych pieniędzy np ktoś mu
    nie ukradł (co za wredna sugestia) - wtedy zastosowanie ma art 409 KC i w
    ogóle nic nie trzeba oddawać.

    Ale co tam - tym wiesz lepiej o dostarczaniu rozrywki sądowi (nie wnikam w
    szczegóły).

    --
    pozdrawiam,

  • 46. Data: 2005-09-28 23:39:59
    Od: ...@...c

    Dnia Wed, 28 Sep 2005 14:00:37 +0000 (UTC), jaszczur napisał(a):

    > Przeglądam pl.biznes.banki

    > Odsetki ustawowe to w sumie atrakcyjne oprocentowanie :-)
    > Gorzej jak bank napisze pozew i doliczy sobie jakiś mecenas koszty
    > zastępstwa procesowego.

    banki nie piszą pozwów przyjacielu.

    --
    pozdrawiam,

  • 47. Data: 2005-09-28 23:44:57
    Od: ...@...c

    Dnia Wed, 28 Sep 2005 09:26:21 +0200, maho napisał(a):

    > Hmm, dlaczego. Wielokrotnie udało mi sie zrobić niedozwolony debet przez
    > zakup/wypłatę z bankomatu, kiedy wydawało mi się że mam taką sumę na
    > koncie a bank nie odmówił transakcji (chociaż może powinien).
    >
    > Fakt, nie podobało mi się to, ale podejrzewam że w umowie miałem zawsze
    > zapis że ja jestem odpowiedzialny za kontrolowanie stanu konta, więc
    > niewiele bym uzyskał gdybym sie miał kłócić z bankiem.

    W zd. większości jest i w zd. większości tj 99.999% klient płaci bez
    gadania.

    --
    pozdrawiam,

  • 48. Data: 2005-09-29 06:09:21
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik ...@...c pisze:

    > banki nie piszą pozwów przyjacielu.
    Nie piszą? A kto je pisze?

    --
    mj

  • 49. Data: 2005-09-29 10:36:25
    Od: Rafał Siech <r...@n...pl>

    Użytkownik "jaszczur" <m...@c...op.pl> napisał w wiadomości
    > Przeglądam pl.biznes.banki

    > Nie piszą? A kto je pisze?

    O ile mi wiadomo to pewnie w umowie był fragment "poddaję się egzekucji do
    kwoty...".
    A w takim wypadku wystarczy bankowy tytuł egzekucyjny - niestety :(

    --
    Latro.

  • 50. Data: 2005-09-29 11:09:14
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 29 Sep 2005 01:25:20 +0200, w <1d4i3y7znjzxn.l07pbczqrhm$.dlg@40tude.net>,
    ...@...c napisał(-a):

    > taaa... po godzinach pracy z prywatnego telefonu, każdy sąd w to uwierzy.

    A w czym widzisz problem?

    > moze od razu ci syg podać ?? - poszukaj sobie.

    Tak myślałem :))

    > zdania są podzielone.

    No tak, ty masz odmienne i reszta ma odmienne -- faktycznie są podzielone :)).
    Powodzenia.