    From: "MaciejK" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Pytanie o "Stabilną Ochronę" LucasBanku i TU "Europa"
    Date: 20 Nov 2003 22:15:54 +0100

    Witam!

    Mam pytanie związane z oferowaną przez Lucas Bank niby-ofertą "Stabilna
    Ochrona". Pewna bliska mi osoba założyła sobie tą 'lokatę', ale przez cały
    czas myślała, że podpisuje umowę z bankiem. Tymczasem dopiero potem okazało
    się, że w rzeczywistości bank jest tu tylko pośrednikiem. Umowa została w
    zasadzie zawarta z firmą, która oferuje swój produkt, ubezpieczenie na życie i
    dożycie, poprzez bank. "Miła Pani" o tym naturalnie nie wspomniała. Cała kasa
    poszła na konto tej firmy (co jest napisane w dowodzie wpłaty). Ta firma to
    TU "Europa" S.A. z Wrocławia. Coś tam poczytałem o tej firmie, wiem, że jest
    częścią grupy Credit Agr. (Lukas przecież też). Więc w sumie niby to jedno.
    Ale wiem też, że jest to młoda firma, działa od nieco więcej niż roku.

    Mamy teraz trochę obawy, bo firma jest mało znana i nie jest to bank. Nie
    bardzo wiem na czym polega "oszczędzanie przez ubezpieczenie", chociaż wiem,
    że coś takiego istnieje, aczkolwiek w Polsce jest mało popularne. Jedyny plus
    to to, że nie płaci się podatku. Ale, cholera, jak ktoś znowu nagle pojedzie
    na długie wakacje...

    Jakbyście mogli mi coś poradzić, byłbym wdzięczny. Jakby co, to poradzę tej
    osobie, żeby jutro brała kasę z powrotem.

    Dzięki za odpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    MaciejK