  • 81. Data: 2005-12-15 13:02:48
    Temat: Re: Pytanie o karte kredytowa w Citibank Handlowy
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2005-12-15 13:56- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Catbert, gdy pisał(a):

    > Zakładam jedynie pewien stan hipotetyczny, który nie musi mieć miejsca -
    > ale jest możliwy :-)
    >
    > Pzdr: Witek

    Dlatego napisałem, rację masz "niekoniecznie", a nie, że jej nie możesz
    mieć wcale.

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 82. Data: 2005-12-15 13:32:30
    Od: Trzypion <t...@o...org.pl>

    On Thu, 15 Dec 2005 13:53:23 +0100, yayco
    <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl> wrote:

    >Polecę lekturę działu IV kodeksu cywilnego, w szczególności art.82,
    >83,84 i 86. Oczywiście mamy też termin zawity (w par.2 art. 88).

    I znów iodwołujesz się do leworzadnego prawa w naszym kraju... Nie
    zauważasz, że coś tu jest nie tak w tej argumentacji?
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Reporterka/II_

  • 83. Data: 2005-12-15 13:45:40
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2005-12-15 14:32- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Trzypion, gdy pisał(a):

    > I znów iodwołujesz się do leworzadnego prawa w naszym kraju... Nie
    > zauważasz, że coś tu jest nie tak w tej argumentacji?

    To pokaż mi taki system prawa w którym nie ma analogicznych przepisów.
    Te są żywcem przepisane z kodeksu szwajcarskiego, dodam dla ułatwienia.
    Zasada pacta sunt servanda nie jest zasadą bezwzględną. Podobnie jak
    zasada ignorantia iuris non excusat.
    Gdyby było tak jak ty byś chciał, to zamiast sądu wystarczyłby komputer.
    Nie słyszałem, żeby gdzieś wprowadzono podobne rozwiązanie.Weź pod
    uwagę, że sąd nie jest po to, żeby przyznać rację którejkolwiek ze
    stron, ale po to, aby zdecydować, która z nich ma rację.
    W tej konkretnej sytuacji, wcale nie chodzi, żeby babcię -słupa
    wybronić, ale o to, żeby ona też (albo i jej wnuczka) mogła przedstawić
    swoje racje. Co w tym widzisz lewicowego?

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 84. Data: 2005-12-15 14:19:09
    Od: Trzypion <t...@o...org.pl>

    On Thu, 15 Dec 2005 14:45:40 +0100, yayco
> [...]

    >Te są żywcem przepisane z kodeksu szwajcarskiego, dodam dla ułatwienia.
    >Zasada pacta sunt servanda nie jest zasadą bezwzględną. Podobnie jak

    Niestety...

    >Gdyby było tak jak ty byś chciał, to zamiast sądu wystarczyłby komputer.

    Na co prawnicy się nigdy nie zgodzą. A tam, gdzie się pojawiają
    prawnicy, tam znika równośc wobec prawa. No i przecież klient ma
    zapłącić - to podstawa.

  • 85. Data: 2005-12-15 14:32:42
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2005-12-15 15:19- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Trzypion, gdy pisał(a):

    > Niestety...

    > Na co prawnicy się nigdy nie zgodzą. A tam, gdzie się pojawiają
    > prawnicy, tam znika równośc wobec prawa. No i przecież klient ma
    > zapłącić - to podstawa.

    Ale z tego co Ty proponujesz, to zarówno prawnicy, jak i prawo jako
    takie powinno być zlikwidowane, jako lewicowe (to znaczy - jako takie
    które się Tobie nie podoba). No chyba, że pokażesz mi system prawny, we
    współczesnym świecie, który nie brał by pod uwagę wad oświadczenia woli
    i z góry zakładał winę sprawcy deliktu. I jeszcze by to nazywał prawem ,
    na dokładkę ;-)

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 86. Data: 2005-12-15 14:47:25
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Catbert napisał(a):
    > Wnuczka przyjęła spadek - najzwyczajniej go nie odrzuciła - w chwili
    > śmierci babci nie była pełnoletnia, to raz,

    zaraz, małoletni nie składając oświadczenia przyjmuje z dobrodziejstwem
    inwentarza

    KG

  • 87. Data: 2005-12-15 15:02:16
    Od: Trzypion <t...@o...org.pl>

    On Thu, 15 Dec 2005 15:32:42 +0100, yayco
    <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl> wrote:

    >Ale z tego co Ty proponujesz, to zarówno prawnicy, jak i prawo jako

    Nie prawo, a prawo prawników do pobierania opłaty.

  • 88. Data: 2005-12-15 15:28:56
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2005-12-15 16:02- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Trzypion, gdy pisał(a):

    A czy Ty pracujesz za darmo?

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 89. Data: 2005-12-15 15:39:25
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    yayco wrote:
    > 2005-12-15 16:02- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    > Trzypion, gdy pisał(a):

    > A czy Ty pracujesz za darmo?

    On nie, ale chciałby żebyś Ty pracował :-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 90. Data: 2005-12-15 15:49:14
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2005-12-15 16:39- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Glenn, gdy pisał(a):

    > On nie, ale chciałby żebyś Ty pracował :-)

    Ale ja nie jestem prawnikiem. Ja jestem budżetówka :-)

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****