  • 1. Data: 2009-03-27 11:34:49
    Temat: Raport o koncentracji
    Od: "george" <g...@v...pl>

    Czy dobrze czytam ?

    http://www.gpw.pl/zrodla/gpw/spws/spws1/LOP_stat.pdf

    po wczorajszej sesji 2 inwestorów ma otwartych od 14 do 17,5 tysiecą
    otwartych pozycji,
    czyli obaj razem mają połowe rynku (35K) ?

    LOP = 70K

    inwestor A) LOP = 17K
    inwestor B) LOP = 17K
    pozostali 70 - 34 = 36K.

    względem czego liczone jest to 25% ?

    george

  • 2. Data: 2009-03-27 11:49:51
    Temat: Re: Raport o koncentracji
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

> [...]
    > otwartych pozycji,
    > czyli obaj razem mają połowe rynku (35K) ?

    Z czego wynika wniosek, że są po tej samej stronie?

  • 3. Data: 2009-03-27 12:02:39
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Z czego wynika wniosek, że są po tej samej stronie?

    właśnie... jak zwykle sprawia mi to problem :).
    mogą się przecież znosić.

  • 4. Data: 2009-03-27 12:06:24
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > właśnie... jak zwykle sprawia mi to problem :).
    > mogą się przecież znosić.

    Sama liczba 25% jest jednak nieco myląca.
    W ekstremalnym wypadku mozemy miec 8 inwestorów każdy po 25%... (w sumie
    200%).
    No nic. Wszystko jasne.

    george

  • 5. Data: 2009-03-27 12:39:43
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

> [...]
    >>

    > Sama liczba 25% jest jednak nieco myląca.
    > W ekstremalnym wypadku mozemy miec 8 inwestorów każdy po 25%... (w sumie

    Jasne jest to, że informacja to nie jest informacja tylko bełkot. Giełda
    podaje jakieś fakty na podstawie, których nie mogę wyciągnąć żadnych
    wniosków. Jak czegoś nie rozumiem albo nad czymś nie panuję to zaczynam się
    bać i sam wymyślam sobie scenariusze, które doprowadzają do tego, ze boję
    się jeszcze więcej. Podobnie jak wielu ludzi uwielbiam się bać i patrzec na
    nieszczęście innych. Skąd wniosek,że wielu jest takich jak ja? Widzę w
    telewizji, że wtedy im rośnie oglądalność jak straszą albo pokazują
    tragedie ludzkie. TVN24 ostatnie 3h poświęca na wypadek samochodowy.
    Zostało im jeszcze podanie wysokości bieżnika opon w milimetrach oraz ile
    krwi popłynęło w mililitrach.

  • 6. Data: 2009-03-27 12:51:22
    Od: iktorn <n...@e...com>

    totus pisze:
    > george wrote:
    >
    > TVN24 ostatnie 3h poświęca na wypadek samochodowy.
    > Zostało im jeszcze podanie wysokości bieżnika opon w milimetrach oraz ile
    > krwi popłynęło w mililitrach.

    Ale co w tym dziwnego? Przecież to całodobowa telewizja śniadaniowa i
    "Fakt" w jednym.

  • 7. Data: 2009-03-27 13:17:08
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    iktorn wrote:

    > Ale co w tym dziwnego? Przecież to całodobowa telewizja śniadaniowa i
    > "Fakt" w jednym.

    Ale ja się nie dziwię. Telewizja została utworzona po to by zarabiać czyli
    sprzedawać reklamy. Reklamy sprzedaje się wtedy gdy jest duża oglądalność.
    Oglądalność jest duża gdy nadaje się to co widzowie, w swojej większości,
    chcą oglądać. Cała tajemnica. Wystarczy pooglądać telewizję komercyjną by
    się zorientować co widzowie maja w głowach.

  • 8. Data: 2009-03-27 23:45:47
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > otwartych pozycji,
    > czyli obaj razem mają połowe rynku (35K) ?

    Przede wszystkim LOP to nie jest liczba otwartych kontraktów tylko pozycji,
    a ta ma 2 kontrakty.

  • 9. Data: 2009-03-28 11:28:28
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

> [...]
    > wniosków. Jak czegoś nie rozumiem albo nad czymś nie panuję to zaczynam
    > się bać i sam wymyślam sobie scenariusze, które doprowadzają do tego, ze

    To jest papka nie bełkot. Bełkot nie ma informacji. Tu jest jej niewiele.
    Ale jest. Kilka podmiotów jest w stanie ruszyć naszą walutą.
    Moga nas bronić zachodni inwestorzy moga nas i zdołowac.

    --
    Nawet nasze czasy będą kiedyś nazywali dobrymi dawnymi czasami. Alberto
    Moravia

  • 10. Data: 2009-03-28 11:29:36
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Przede wszystkim LOP to nie jest liczba otwartych kontraktów tylko
    > pozycji, a ta ma 2 kontrakty.

    Ops to ja się pogubiłem. Możesz mi to wyjaśnic czym to się różni. Bo jeśli
    jest tak jak myslę, że źle myślałem poprzednio ;)

    --
    Człowiek naprawdę posiada tylko to, co jest w nim. Oscar Wilde