  • 11. Data: 2009-03-28 11:46:35
    Temat: Re: Raport o koncentracji
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Tomasz Gęguś wrote:

    > To jest papka nie bełkot. Bełkot nie ma informacji. Tu jest jej niewiele.
    > Ale jest. Kilka podmiotów jest w stanie ruszyć naszą walutą.
    > Moga nas bronić zachodni inwestorzy moga nas i zdołowac.

    Publikacja giełdy dotyczy kontraktów na indeks fw20. Co to ma do walut? Skąd
    wniosek, że pozycja, o której mowa w publikacji jest podmiotu
    zagranicznego? Żałuję, że nie mam takich zdolności dedukcyjnych. Dla mnie
    ten komunikat byłby coś wart jeżeli bym wiedział kto ma tę pozycję i w
    jakim kierunku. Tak jak w komunikatach o pozycji na akcjach podaje się kto
    ma pozycje. Inaczej jest to przykład wykonania nikomu niepotrzebnej roboty.
    Urzędnik się wykazał i to pewnie jest najważniejsze. Coś zostało zrobione.

  • 12. Data: 2009-03-28 13:04:25
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Tomasz Gęguś" <T...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ops to ja się pogubiłem. Możesz mi to wyjaśnic czym to się różni. Bo jeśli
    > jest tak jak myslę, że źle myślałem poprzednio ;)

    LOP = 1 to musiało byc dwóch inicjatorów zeby doszło do dealu.

    Ty chcesz S ja chcem L i dopiero my dwaj otwieramy 1 pozycje, która widnieje
    na naszych rachunkach.
    LOP 70K = 140K uczestników rynku.
    te ich 25% oznacza że i jedej i drugi inwestor ma otwartych 17K pozycji
    (niestety nie wiadomoi czy wzajemnie sie znoszą czy nie. Ektremalne wypadki
    to wtedy jak oni grają jeden S a drugi L. albo wtedy reszta ma otwartych
    70 - 17k. albo obaj L (albo S) i wtedy reszta ma 70 - 35k.

    george

  • 13. Data: 2009-03-28 13:13:44
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    george wrote:

> [...]
    > wypadki to wtedy jak oni grają jeden S a drugi L. albo wtedy reszta ma
    > otwartych 70 - 17k. albo obaj L (albo S) i wtedy reszta ma 70 - 35k.

    Czyli jednak coś to daje. Pokazuje ze jest przewaga rynku ....
    Oczywiście wskaźnik jest tak skonstruowany by w wypadku duzych zmian widełki
    roznicy między pozycjami były większe. Ale coś pokazuje.

    Nie zrozumiałem tylko dlaczego piszesz o 17K powinno być 50%
    --
    Jeśli cokolwiek wyrzucisz, do razu będziesz tego potrzebować.

  • 14. Data: 2009-03-28 13:19:42
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > roznicy między pozycjami były większe. Ale coś pokazuje.
    >
    > Nie zrozumiałem tylko dlaczego piszesz o 17K powinno być 50%

    raport mówi dokładnie 2 inwestorów ma pozycje 20-25% względem LOP.
    70K *.25% = 17K (maja otwarte 17K pozycji).
    w ekstremalnym wypadku w tym raporcie moze być az 8 którzy mają te 25% (co w
    sumie daje 200%).

    george

  • 15. Data: 2009-03-28 13:20:18
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:
> [...]
    > wypadki to wtedy jak oni grają jeden S a drugi L. albo wtedy reszta ma
    > otwartych 70 - 17k. albo obaj L (albo S) i wtedy reszta ma 70 - 35k.

    To są prawdziwe powody dlaczego traci się na rynku. Nie jacyś grubi,
    szwagry, spółdzielnia czy rude żydy. Tylko najzwyczajniejsza niewiedza.

  • 16. Data: 2009-03-31 12:42:30
    Od: "Madafaka" <...@...pl>

    > To są prawdziwe powody dlaczego traci się na rynku. Nie jacyś grubi,
    > szwagry, spółdzielnia czy rude żydy. Tylko najzwyczajniejsza niewiedza.

    Oczywiscie, pelna zgoda. Jakbym znal pozycje grubych, szfagrow, tych ze
    spoldzielni czy zydow
    (a wlasciewie wszyscy oni to jedna banda) to bym nigdy nie tracil.
    Wiec rzeczywiscie brak wiedzy najwiecej daje po dupie...

  • 17. Data: 2009-04-01 11:02:29
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    Madafaka wrote:

> [...]
    > (a wlasciewie wszyscy oni to jedna banda) to bym nigdy nie tracil.
    > Wiec rzeczywiscie brak wiedzy najwiecej daje po dupie...

    Chcesz zasugerować, że taki makler załatwiający tranzakcje i mający wglad w
    zlecenia może zawsze zarabiac ;)))
    Ech, naiwny

    --
    Wszystko, co można dostać za pieniądze, jest tanie. E. M. Remarque

  • 18. Data: 2009-04-01 11:13:16
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Chcesz zasugerować, że taki makler załatwiający tranzakcje i mający wglad
    > zlecenia może zawsze zarabiac ;)))
    > Ech, naiwny

    gdyby tylko zechciał "pokombinowac" to chyba byłoby mu łatwiej niż
    kowalskiemu...

    george

  • 19. Data: 2009-04-01 19:24:10
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > otwartych pozycji,
    > czyli obaj razem mają połowe rynku (35K) ?

    jeszcze 27.03.2009 w raporcie było dwóch z 20-25% udziałem w LOP a dziś
    (1.04.2009) już nie ma żadnego a LOP nie zmalał ( wzrósł o 5,5k pozycji )
    Ciekawostka...
    Chyba każdy przeszedł na 2 różne NIK-i i po problemie....

    george