    From: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Raport o koncentracji
    Date: Sat, 28 Mar 2009 14:13:44 +0100

    george wrote:

    > "Tomasz Gęguś" <T...@p...onet.pl> wrote in message

    > LOP = 1 to musiało byc dwóch inicjatorów zeby doszło do dealu.
    >
    > Ty chcesz S ja chcem L i dopiero my dwaj otwieramy 1 pozycje, która
    > widnieje na naszych rachunkach.
    > LOP 70K = 140K uczestników rynku.
    > te ich 25% oznacza że i jedej i drugi inwestor ma otwartych 17K pozycji
    > (niestety nie wiadomoi czy wzajemnie sie znoszą czy nie. Ektremalne
    > wypadki to wtedy jak oni grają jeden S a drugi L. albo wtedy reszta ma
    > otwartych 70 - 17k. albo obaj L (albo S) i wtedy reszta ma 70 - 35k.

    Czyli jednak coś to daje. Pokazuje ze jest przewaga rynku ....
    Oczywiście wskaźnik jest tak skonstruowany by w wypadku duzych zmian widełki
    roznicy między pozycjami były większe. Ale coś pokazuje.

    Nie zrozumiałem tylko dlaczego piszesz o 17K powinno być 50%
    --
    Jeśli cokolwiek wyrzucisz, do razu będziesz tego potrzebować.