  • 141. Data: 2012-02-17 20:36:06
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji...
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia Fri, 17 Feb 2012 09:16:22 +0100, Marcin N <m...@o...pl>
    wklepał(-a):

    >Czekam z utęsknieniem na ten cudowny dzień, gdy politycy nauczą się, że
    >nie wolno wydawać więcej, niż się zarabia. Być może obecny kryzys będzie
    >początkiem takiego myślenia.

    Idea generalnie słuszna, z jednym "ale". Ciekawe jak w takim systemie realizuje
    się duże projekty infrastrukturalne typu autostrada czy budowa portu. Buduje
    przez 30 lat?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 142. Data: 2012-02-18 00:33:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 17 Feb 2012 21:36:06 +0100, Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Idea generalnie słuszna, z jednym "ale". Ciekawe jak w takim systemie realizuje
    > się duże projekty infrastrukturalne typu autostrada czy budowa portu. Buduje
    > przez 30 lat?

    Nie. Po prostu jak się chce mieć, to się oszczędza, a potem kupuje.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 143. Data: 2012-02-18 03:52:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" 4f3e10ab$...@n...home.net.pl

    > Przez ileś lat nie było matematyki na maturze - może to dlatego ?
    > Przepustką do Sejmu powinien być bardzo dokładny egzamin z procentów.

    Nie wystarczy pochwalenie się komórką a kalkulatorem?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 144. Data: 2012-02-18 03:57:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Płaszczyca" c1.01.3TqXHz$0...@m...oldfield.org.pl

    > Nie. Po prostu jak się chce mieć, to się oszczędza, a potem kupuje.

    Można zarabiać na inwestycjach?
    Polacy tyle lat walczyli z komunizmem, wyprzedali wszystko co
    mogli w ręce obce, a teraz chcą budować państwowe molochy za
    pożyczone pieniądze? :) Zbudować autostrady prywatne i tyle.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 145. Data: 2012-02-18 07:57:23
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    napisał w wiadomości news:jhn7k2$5dv$2@inews.gazeta.pl...

    > Nie wystarczy pochwalenie się komórką a kalkulatorem?

    Mnie się wydaje, że nawet z kalkulatorem nie umieją liczyć (jak chodzi o
    państwowe, bo jak o swoje to jakby umieją).
    P.G.

  • 146. Data: 2012-02-18 09:55:09
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 01:33:03 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wklepał(-a):

    >Nie. Po prostu jak się chce mieć, to się oszczędza, a potem kupuje.

    Ale wiesz jak długo trzeba by oszczędzać na wybudowanie portu czy lotniska?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 147. Data: 2012-02-18 18:59:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 10:55:09 +0100, Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Ale wiesz jak długo trzeba by oszczędzać na wybudowanie portu czy lotniska?

    Krócej, niż spłaca się kredyt.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 148. Data: 2012-02-19 07:26:16
    Od: maruda <m...@n...com>

    > Krócej, niż spłaca się kredyt.

    Dla porządku jednak trzeba przypomnieć, że są przypadki, kiedy kredyt
    brać się opłaca, także państwu, czy gminie. Otóż wtedy, gdy to, co
    "zbudujemy" za kredyt przyniesie więcej zysków (czy oszczędności), niż
    wyniosą odsetki od kredytu. Ta zasada działa doskonale w przypadku
    jednoosobowych firm (osób fiz. prow. DG), ale ulega absolutnemu
    wynaturzeniu, gdy dotyczy band złodziei rozkradających cudze pieniądze,
    jak to ma miejsce w przypadku "organów wybieralnych".
    Tutaj obowiązuje zasada, że "inwestycja obróci się w % naszego
    poparcia", a spłacać będą i tak oni, czyli motłoch. A przy okazji
    jeszcze urwie się parę % prowizji od realizatora inwestycji.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 149. Data: 2012-02-20 08:09:08
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 17 Feb 2012 21:36:06 +0100, Sławomir Szyszło
    <s...@C...list.pl> wrote:

    >Idea generalnie słuszna, z jednym "ale". Ciekawe jak w takim systemie realizuje
    >się duże projekty infrastrukturalne typu autostrada czy budowa portu. Buduje
    >przez 30 lat?

    Przez 30 lat to się buduje "państwowo" (np.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Centrum_Kliniczno-Dydak
    tyczne_Uniwersytetu_Medycznego_w_%C5%81odzi
    - 37 lat i licznik bije).
    A autostrady? A4 o ile pamiętam zbudował prywatnie p.Kulczyk. Czyli da
    się budować i bez zadłużania państwa.
    "Koszt obsługi" zadłużenia państwa (czyli odsetki od tego
    niefrasobliwie zaciągniętego długu) to kwota porównywalna z wpływami z
    PIT, czyli parędziesiąt miliardów. Otóż teraz nie stać nas na budowę
    autostrad (pi*drzwi ponad półtora tysiąca km rocznie za tę kasę dałoby
    się zbudować) i portów _właśnie_ _dlatego_, że rządy nas zadłużały.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 150. Data: 2012-02-20 08:14:55
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sat, 18 Feb 2012 10:55:09 +0100, Sławomir Szyszło
    <s...@C...list.pl> wrote:

    >Dnia Sat, 18 Feb 2012 01:33:03 +0100, Adam Płaszczyca
    ><t...@o...spamnie.org.pl> wklepał(-a):

    >Ale wiesz jak długo trzeba by oszczędzać na wybudowanie portu czy lotniska?

    Ile?
    http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8153326,Podpisan
    o_porozumienie_ws__terenow_pod_budowe_lotniska.html

    400 milionów złotych przy wpływach z akcyzy i VAT ponad 200 mld
    rocznie to "pikuś".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski