  • 1. Data: 2008-03-01 23:31:27
    Temat: Raty lub kredyt na dowód i student - jak to jest?
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jestem studentem prywatnej uczelni w systemie stacjonarnym. Bardzo mocno
    się "napaliłem" na zakup nowego laptopa. Jednak nie mam pełnej gotówki.
    Widzi się teraz w różnorakich ulotkach pełno reklam typu - 30 rat x 0%,
    tylko na dowód etc. Albo oferty banków, że można otrzymać kredyt tylko
    na dowód osobisty. I tutaj mam pytanie, czy mam szanse na kupno towaru w
    systemie ratalnym lub przyznania kredytu, jeśli tylko się uczę (nie
    pracuję)? Wiem, że np. w Erze, aby podpisać umowę wystarczy tylko
    legitymacja. Może ktoś już przechodził taką sytuację? Wartość towaru to
    ok. 3 000 zł. Mam tylko nieoficjalne dochody, tzn. mama przysyła mi
    pieniądze na szkołę i utrzymanie. Dostaję również co miesiąc 300 zł z
    tytułu zaliczki alimentacyjnej i to jest jedyny udokumentowany "dochód".

    Z góry dziękuję za pomoc!

    Z pozdrowieniami,
    JasonKidd

  • 2. Data: 2008-03-01 23:47:47
    Temat: Re: Raty lub kredyt na dowód i student - jak to jest?
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    JasonKidd pisze:
> [...]
    > pieniądze na szkołę i utrzymanie. Dostaję również co miesiąc 300 zł z
    > tytułu zaliczki alimentacyjnej i to jest jedyny udokumentowany "dochód".

    Jedyne co mi przychodzi do głowy:
    - poproszenie rodziców o to, żeby kredyt był 'na nich', a Ty go będziesz
    spłacał
    - KK Citi - limit 2000zł (więcej na start nie dostaniesz) na podstawie
    legitymacji studenckiej, ale oprocentowanie odstraszające...

    --
    k.

  • 3. Data: 2008-03-01 23:59:26
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > - KK Citi - limit 2000zł (więcej na start nie dostaniesz) na podstawie
    > legitymacji studenckiej, ale oprocentowanie odstraszające...

    Opcja z rodziną odpada. I tak już dostaję od nich pieniądze. A po jakim
    czasie można dostać większy limit przy wymienionej przez Ciebie karcie?
    I czy są jakieś problemy z jej założeniem oraz, ile wynoszą te
    odstraszające %?

  • 4. Data: 2008-03-02 00:03:35
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fqcqnc$qpk$1@atlantis.news.neostrada.pl, *JasonKidd* wrote:

> [...]
    > jakim czasie można dostać większy limit przy wymienionej przez Ciebie
    > karcie? I czy są jakieś problemy z jej założeniem oraz, ile wynoszą te

    Google i strone citi znow wylaczyli?

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2008-03-02 00:17:14
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "JasonKidd" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy są jakieś problemy z jej założeniem oraz, ile wynoszą te odstraszające

    Oprócz tego Citi weź sobie także ING:
    http://www3.ingbank.pl/u235/navi/46722

    Limit porażający, bo tylko 500 zł, ale za to oprocentowanie 15,5% rocznie,
    brak problemów przy otwieraniu karty. Miesięcznie będziesz musiał splacać 50
    zł, ale będziesz mógł wydawać to samo po raz kolejny.

    Ogólnie wiele banków ma oferty dla studentów, tylko wszędzie są żenujące
    limity. Np. zajrzyj tutaj:
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/karty_kredytowe/v
    isa_credit/jak_uzyskac/

    Od mBanku raczej trzymaj się z daleka, nawet jeśli mają jakąś ofertę.

    marekz

  • 6. Data: 2008-03-02 07:24:13
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    obecnie większość systemów ratalnych daje kredyt do 5000 na podstawie
    oświadczenia o dochodach. oświadczasz że masz dochody i tyle. kredyt
    dostaniesz bez problemu i jeśli będziesz go uczciwie spłacał to nie będzie
    kłopotu. gorzej jak podwinie Ci się noga i nie zapalcisz raty itp.
    a swoją drogą po co inwestować 3000 w lapa nie mając pewności dochodów? nie
    lepiej zacząć od czegoś tańszego? do 2000 widziałem wiele laptopów z
    oryginalnym oporogramowaniem z 2 GB RAM dyskiem 120 GB i nawet core duo,
    matrycą w panoramie i nagrywarką DVD.
    na rok wyjdzie po niecałe 200 rata to zostanie Ci jeszcze na chleb z masłem
    :))
    pzdr
    GL

  • 7. Data: 2008-03-02 08:43:11
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Sun, 02 Mar 2008 00:59:26 +0100, JasonKidd napisał(a):

> [...]
    > czasie można dostać większy limit przy wymienionej przez Ciebie karcie?
    > I czy są jakieś problemy z jej założeniem oraz, ile wynoszą te

    Większego limitu automatycznie nie dostaniesz. Nie przy karcie wydanej na
    podstawie legitymacji. Jeśli chcesz wyższy limit musisz udokumentować
    odpowiednie przychody.
    Poza tym karta jest ograniczona do kilkunastu (kilkudziesięciu?) wyższych
    uczelni, jeśli Twojej nie ma na ich liście to na legitymację chyba nie
    dostaniesz.

    Może Polbank i ichnia karta kredytowa na dowód? Podobno większy zakup można
    robić na całkiem atrakcyjne raty - można sprówać jeśli opinie o banku Cię
    nie odstraszają.

  • 8. Data: 2008-03-02 08:47:26
    Od: smE <n...@n...com>

    > Może Polbank i ichnia karta kredytowa na dowód? Podobno większy zakup można
    > robić na całkiem atrakcyjne raty - można sprówać jeśli opinie o banku Cię
    > nie odstraszają.

    robić => rozbić

  • 9. Data: 2008-03-02 09:20:56
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 02 Mar 2008 00:59:26 +0100, JasonKidd
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Opcja z rodziną odpada. I tak już dostaję od nich pieniądze. A po jakim

    jakoś krzywo kombinujesz... Moim zdaniem załatw z rodziną tak: oni
    kupują Ci laptopa. Przez umówiony czas płacą Ci mniejsze "wspomaganie"
    (pomniejszone o raty). No i wszyscy zadowoleni: Bank nie zarabia, Ty
    wybierasz laptopa, jakiego chcesz, a nie taki, jaki akurat jest na
    "raty x * 0%".
    A jak wpadnie Ci jakiś grsz, to i spłacisz szybciej.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2008-03-02 10:07:14
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "glang" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > matrycą w panoramie i nagrywarką DVD.
    > na rok wyjdzie po niecałe 200 rata to zostanie Ci jeszcze na chleb z

    Wiesz, @glang, młodzież jest bardziej podatna na reklamę, poza tym chłopak
    musi mieć sprzęt przynajmniej taki jak koledzy....

    JasonKidd, porozmawiaj po męsku z rodziną, wytłumacz że w dzisiejszych
    czasach laptop jest dla studenta niezbędny, może Ci coś sfinansują za
    1600-2000 zeta. Tyle wystarczy. Pamiętaj - rada doświadczonego: nigdy nie
    staraj się żyć ponad stan. Kiedy zaczniesz sensownie zarabiać, kupisz sobie
    sprzęt za 10 000.

    Poza tym ceny laptopów polecą w tym roku w dół (m.in. dzięki EeePC i
    konkurencji) i na tę chwilę jeszcze nie opłaca się pakować za dużo kasy w
    sprzęt.