eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki10 maja WROCŁAW godzina 18 ulica Świdnicka - Smoleńsk pamiętamyRe: 10 maja WROCŁAW godzina 18 ulica Świdnicka - Smoleńsk pamiętamy
  • Data: 2010-05-09 03:20:23
    Temat: Re: 10 maja WROCŁAW godzina 18 ulica Świdnicka - Smoleńsk pamiętamy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    >> Czego Wy chcecie? Prawdy o tym, że Rosję od Ameryki dzieli dziś przepaść
    >> w technologiach? Że na tym (na ruskim, zacofanym, ani cywilnym, ani już
    >> wojskowym) lotnisku nie należało polegać bezgranicznie na najnowszych
    >> cudach elektroniki amerykańskiej?

    > Przeciez juz pisalem, ze stan tego lotniska nie mial zadnego znaczenia,
    > tam nie bylo precyzyjnych pomocy nawigacyjnych. Dokladnie tak samo
    > byloby na kazdym innym lotnisku, na ktorym nie ma ILS (i gdzie nie
    > ma podejsc WAAS).

    Polataj tam lub porozmawiaj z tymi, którzy tam latali. :)

    >> Że pilot nie jest marionetką, więc
    >> żaden Kaczyński nie mógł mu nakazać (z pistoletem w rękach czy bez)
    >> lądowania wbrew rozsądkowi?

    > Presja na pilotow byla na pewno, mozna sie tylko zastanawiac jak duza.
    > Bez incydentu w Gruzji tez by zreszta byla. Poza tym presja to jedno,
    > a dobor pilotow, ktory nie wiem wedlug jakiego klucza sie odbywal, to
    > drugie. I mieli za malo szczescia, troche wiecej i katastrofy by nie
    > bylo (co nie znaczy ze piloci nie powinni wtedy stracic papierow).

    Pilot rozważa:

    -- utrata pracy
    -- utrata pracy w następstwie utrty życia

    >> Prawdy o tym, że Tu 154 nie należy do
    >> najnowocześniejszych samolotów świata?

    > W tym przypadku inny samolot nic by tu nie zmienil. Chyba ze F16 albo Wilga, to
    moze tak.

    F16 albo Wilga? Ciekawe zestawienie. :)

    >> Że nawet Ruscy nie chcą nim latać?

    > Np. troche duzo pali. Tylko ze to nie ma znaczenia przy 5000h / 20 lat.

    Ruscy mają swoje paliwo. :)

    >> Skoro kontrolerzy ostrzegali o złym podchodzeniu, należało ich posłuchać.

    > Tasm ATC chwilowo chyba nikt nie slyszal(?), moze juz byli w ziemi.

    Może.

    >> Jeśli Polacy nie potrafili dogadać się w ruskim języku, nie powinni byli
    >> oglądać lotniska z bliska,

    > Oni robili normalne (inaczej) podejscie z zamiarem ladowania.

    Raczej nie. IMO zamierzali pokazać Kaczyńskim, że lądowanie jest niemożliwe.

    >> lecz powinni byli lądować w Mińsku lub w Moskwie.

    > Tylko po co? Rownie dobrze, a moze lepiej - w Warszawie. Nie wiem jak z paliwem.

    Jest piąta nad ranem -- dla mnie niemal początek nocy,
    ale chyba nie ja źle się czuję. (źle --> sennie)

    Palcie znicze, dreptajcie i szykujcie się na kolejne ,,lądowania przed pasem''.
    Albo zacznijcie myśleć i godzić się z rzeczywistością. :)

    -=-

    Zestawienie dwóch kultur, dwóch poziomów wyposażenia, dwóch języków,
    dwóch systemów mierzenia (choćby ciśnienia powietrza) i mgły oraz
    pewności siebie Kaczyńskiego, który lecąc naszpikowanym najnowszą
    elektroniką amerykańską, ruskim, przestarzałym samolotem uważa siebie
    za wybrańca Boga... I był wybrańcem -- chamy z Jaka 40 nimi nie były. :)

    Przypomnę -- Ruscy zrezygnowali z lądowania na chwile Prze Polakami.

    Po co w Mińsku lub w Moskwie? Bo tam była lepsza aparatura lotniskowa?
    Bo nie było tam mgły? Bo Ruscy nie zobaczyli w polskich pilotach orlich
    skrzydeł? :) Bo lepiej przybyć z opóźnieniem kilkugodzinnym niż wcale?...


    Ponoć nawet mgła była sztucznie tworzona. :)
    Oczywiście po to, aby zamordować naszych...

    Absurdy nad absurdami i budowanie majątku politycznego
    kosztem ludzkiej śmierci i (co tu dużo gadać) tragedii.


    Piąte skrzynki, trzecie głosy (niczym w Citi) dodatkowe osoby...
    Trzeba przesłuchać wewnętrzne wojsrekordery -- rejestrujące głosy wewnętrzne. ;)
    Nie... To są insajdowewojsrekordry...

    TAWS włączony, TAWS wyłączony, radiowysokościomierz błędny, obłędny itd...

    -=-

    Jeden samolot jest łatwiejszy w pilotażu inny trudniejszy; jeden lepiej
    współpracuje z najnowszą aparaturą; inny gorzej; jeden szybciej reaguje,
    inny wolniej...

    A tam jest co najmniej 300 km/h -- 80 m/s, podczas gdy widoczność spadła do 40
    metrów.
    Reakcja samych silników jest zbyt długa/powolna, aby lądować w takiej mgle na oślep!

    Jeśli pilot jest mocniej absorbowany samolotem (trudniejszy w pilotażu) to ma
    mniejsze szanse na sukces...
    Jeśli zna słabo lotnisko, jeśli to lotnisko ruskie, itd... Jeśli do tego dorzucimy
    jakieś błędy...


    Samolot w takich warunkach nie powinien był ładować na takim lotnisku
    z tak ważnymi osobami w tak nieważnej sprawie -- uroczystość można
    było przesunąć o kilka godzin... Samolot nie niósł nikomu pomocy koniecznej do
    przeżycia...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1