  • Data: 2015-02-07 21:17:32
    Temat: Re: 4% na koncie Prestige
    Od: xbartx <b...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.02.2015 o 22:42, S pisze:

    > Właśnie. Więc odpowiednio szybko kupując dolara można było mieć z ceny
    > wakacyjnej po 3zł. Ew. zimowej po 3,30. Albo przeczekać górkę 3,7, by
    > kupić po 3,6 itd.

    Taaa nie pojadę na urlop, bo muszę przeczekać górkę na dolarze? No
    bądźmy poważni.

    > Wyobraź sobie, że kupiłeś towar 14.01 w CHF licząc po 3,55. Zanim
    > blokada zeszła to rozliczyli Ci po 4,3. Można się lekko zdziwić ;-) Tak
    > samo EUR czy USD wtedy poszło, a to jeszcze nie koniec gwałtownych zmian.

    Mogę Ci taki sam przykład wymyślić tylko w przeciwny kierunku, pytanie
    zasadnicze - co to dowodzi?

    > Szukasz zysku na kilka złotych, zakładasz konta, rozważasz różne karty,
    > a może Ci wyjść strata w kilkaset zł, jak nie więcej. No ale Twoja
    > sprawa ;-)

    Nie szukam żadnego zysku. Po prostu zarabiam w PLN i szukam karty z
    przyzwoitym przelicznikiem obca waluta > PLN, żeby w razie jakiegoś
    wyjazdu poza PL, nie martwić się o wypłatę gotówki z bankomatu lub
    ewentualne płacenie kartą. Nie mam czasu ani ochoty na pół roku przed
    wyjazdem śledzić kursu dolara i robić co miesięczne jego zakupy aby
    uśrednić sobie kurs, po czym, być może, przesuwać wyjazd, bo dolar jest
    na górce ;)

    Xenocide