  • Data: 2015-02-07 21:33:33
    Temat: Re: 4% na koncie Prestige
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-02-07 o 21:17, xbartx pisze:
    > Taaa nie pojadę na urlop, bo muszę przeczekać górkę na dolarze? No
    > bądźmy poważni.

    Dziwnie zinterpretowałeś moje słowa.

    > Mogę Ci taki sam przykład wymyślić tylko w przeciwny kierunku, pytanie
    > zasadnicze - co to dowodzi?

    Dowodzi, iż wydając znaczne kwoty za granicą można duża zyska/stracić.
    Wydając niewielkie kwoty nie przejmowałbym się drobnymi prowizjami banków.

    > Nie szukam żadnego zysku. Po prostu zarabiam w PLN i szukam karty z
    > przyzwoitym przelicznikiem obca waluta > PLN, żeby w razie jakiegoś
    > wyjazdu poza PL, nie martwić się o wypłatę gotówki z bankomatu lub
    > ewentualne płacenie kartą. Nie mam czasu ani ochoty na pół roku przed
    > wyjazdem śledzić kursu dolara i robić co miesięczne jego zakupy aby
    > uśrednić sobie kurs, po czym, być może, przesuwać wyjazd, bo dolar jest
    > na górce ;)

    Sądziłem, że skoro tak wyliczasz i przeliczasz, zakładasz specjalnie
    konto w tym celu itp. itd. to operujesz znacznymi kwotami. Stąd
    propozycja dużych oszczędności. Jeśli jednak potrzebne Ci drobne na
    miejscu to faktycznie nie ma sensu kombinować z walutami... pewnie dla
    mnie też nie byłoby z zakładaniem konta specjalnie pod cel "w razie
    jakiegoś wyjazdu". No ale każdy ma swoje potrzeby.

    --
    Pozdrawiam