eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: 9hplnRe: 9hpln
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!TCdTvWFJz0/0uE3S3te53w.user.gio
    ia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
    From: Eneuel <e...@g...cm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Sat, 9 Jan 2021 19:31:32 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 48
    Message-ID: <rtcsq3$78n$1@gioia.aioe.org>
    References: <5fb287b9$0$6351$65785112@news.neostrada.pl>
    <rrgqus$1p5i$1@gioia.aioe.org> <rri0cr$58c$1@gioia.aioe.org>
    <rrp7ed$18p9$1@gioia.aioe.org> <rrq5l9$1lhd$1@gioia.aioe.org>
    <rru4pm$ms$5@gioia.aioe.org> <rs6vkt$14et$1@gioia.aioe.org>
    <rsckfb$cil$1@gioia.aioe.org> <rsf2qs$11mp$4@gioia.aioe.org>
    <rsj1c9$1duc$1@gioia.aioe.org> <rsn08e$i34$3@gioia.aioe.org>
    <rsr3tc$7ga$1@gioia.aioe.org> <rss9f8$djd$3@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <rstt66$k3o$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <rt33a2$1335$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <rt7mo0$16c4$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <rtbdpq$1vhu$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: TCdTvWFJz0/0uE3S3te53w.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.6.0
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:655134 pl.misc.telefonia.gsm:1095478
    [ ukryj nagłówki ]

    Krzysztof Halasa pisze:

    >> Protasiuk (nie tylko on) był oskarżany o nieznajomość pracy
    >> automatycznego pilota podczas ,,odchodzenia na drugi krąg''

    > Było to tak samo istotne jak obecnie zeszłoroczny śnieg.

    >> Raczej znanego -- wolał nie lądować po omacku... Był tuż przed pasem na
    >> bezpiecznej wysokości, pewny swego położenia i zszedł nisko,

    > ... poniżej dupuszczalnej wysokości minimalnej - zapewne znacznie
    > poniżej i przy panującej kilkukrotnie mniejszej widoczności poziomej niż
    > minimalna.

    >> by zobaczyć
    >> pas pomimo mgły a (jak wyżej napisałeś) sekunda lotu to kilkadziesiąt
    >> metrów przed siebie, więc schodzenie w dól (nawet ze 100 metrów) musi
    >> przesunąć lądowanie o kilometr czy dalej...

    > Byłby głupi gdyby tak robił. Jeśli to nie jest oczywiste to nie wiem co
    > jest.

    Więc jak lądował Jak? Dlaczego dotknął kołami dopiero w połowie pasa?

    >> Protasiuk chciał zobaczyć pas z wysokości 100 metrów i odlecieć, ale
    >> nie wiedział, że mając 100 metrów na ODLEGŁOŚCIOMIERZU, jest nie nad
    >> pasem czy tuż przed pasem, lecz nad jarem...

    > Napisałem jak najprawdopodobniej było, a powyższej bajce przeczy
    > wszystko, co w ogóle wiadomo o tej katastrofie. Wybacz, że nie mam tu
    > nic do dodania, to przestaje być kwestią techniczną, a zaczyna
    > religijną.

    Wybaczam i dodaję -- były co najmniej cztery powody, dla
    których Tupolew nie mógłby powtórzyć zejścia Jaka:
    - widoczność gorsza (trzeba podlecieć na wysokości 100 m bliżej)
    - pozioma szybkość większa (do stracenia tych 100 m trzeba
    więcej w poziomie)
    - masa większa (więcej czasu na reakcję samolotu)
    - dłuższa droga hamowania
    Tupolew zacząłby lądowanie nie w połowie pasa ale na końcu pasa
    a potrzebowałby jeszcze ~2 kilometrów... Skoro Protasiuk nie mógł
    tak wylądować, nie schodził na 100 m do lądowania, lecz do zbadania
    sytuacji -- zamierzał przelecieć tak nad pasem (być może niezupełnie
    równolegle do osi) i odlecieć...

    --
    Ene

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1