  • Data: 2012-08-20 11:32:06
    Temat: Re: A propos lokowania pieniędzy w złoto ...
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 17 Aug 2012 13:44:26 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Podejrzewam, że tak samo "lepiej" jak wywalić na bruk dziesiątki tysięcy
    >urzędników odwalających fikcyjną robotę. Rzeczywistość jest zbyt
    >skomplikowanym mechanizmem, żeby z pozoru proste rozwiązanie nie miało
    >negatywnych konsekwencji.

    zmniejszenie administracji do rozsądnego poziomu (czyli pewnie o
    jakieś 95%) byłoby IMHO pozytywne, ale to pewnie kwestia różnicy
    poglądów na pożądany ustrój między nami.

    >Bo jeśli przyjmiemy złoto za stałą to tyle właśnie straciła na wartości
    >złotówka od 2006.

    NBP za gram złota płaci dziś 170,74 zł, a sześć lat temu (21.08.2006)
    - 59,78 zł (wzrost 2,86 raza)

    W GUS pszenica zdrożała 2,27 raza (z 41,09 na 93,34 zł/tonę), żyto
    2,28 raza, pieczywo prawie 2x (ale przewidywane są dalsze wzrosty cen)
    (www.dzienniklodzki.pl/artykul/628321,ceny-chleba-us
    tanowia-rekord-drozeje-maka-prad-i-paliwo,id,t.html)

    Nie wiem, jak tam ceny prądu od tego czasu wzrosły, ale pewnie też nie
    3x.
    W 2006 Lehman Brothers jeszcze miał się dobrze i tylko nieliczni
    widzieli, że ceny nieruchomości w USA są chore (tzn. zaufanie do siły
    waluty było większe i ludzie nie widzieli potrzeby pozbycia się części
    inwestycji walutowych na rzecz innych aktywów - m.in złota). Być może
    dlatego wzrost cen złota jest nieco wyższy niż np. zbóż.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski