  • Data: 2023-08-10 22:06:11
    Temat: Re: ALIOR i przelewy podatkowe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 Aug 2023 21:49:27 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Nie wiem, jak w innych bankach to działa, ale ALIOR BANK uparł się na
    > osobną formatkę na przelewy podatkowe. Chciałem zapłacić podatek od
    > spadku, ale w trzeciej grupie podatkowej, czyli formularz SD-3. Takiego
    > formularza nie ma wśród formularzy wybieranych z listy wyboru w systemie
    > tego banku. Próbowałem zrobić normalny przelew, bo w decyzji
    > wyznaczającej, ale nie da się, bo system twierdzi, ze można tylko tym
    > podatkowym.

    Ale tak to chyba ma byc - ten formularz podatkowy zapisuje dane w
    tytule przelewu odpowiednio sformatowane.

    Potem wprowadzili te mikrorachunki, ale z formatowania nie
    zrezygnowali.

    >W końcu - za podpowiedzią - wysłałem wpisując inny
    > formularz, zaś do Urzędu napisałem pismo, by sobie to odpowiednio
    > zaksięgował. System bankowy domagał się podania jakiś dziwnych danych
    > absolutnie nieadekwatnych do zaistniałej sytuacji, więc podałem cokolwiek.

    Bo dane sa zalezne od formularza.

    > W sumie zadziałałem, ale uznałem, ze może warto, by bank o problemie
    > wiedział. Więc napisałem do nich przez ten wewnętrzny system. Napisałem
    > im, że nie mają formularza SD-3 na liście wyboru, a konsultant
    > telefoniczny twierdzi, że nie mogą dodać, bo listę dostają od jakiegoś
    > zewnętrznego podmiotu, więc niech temu zaradzą.
    >
    > Dostałem pisemną odpowiedź, z której wynika, że mojej reklamacji nie
    > uznają - i nic więcej tam nie ma.

    No bo co reklamowales ? Nic, wiec to zadna reklamacja :-)

    Było sie domagac 500zl tytulem kary za spóźnienie, z winy banku :-)

    J.