    From: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Abonament RTV
    Date: Tue, 21 Sep 2004 10:11:19 +0200

    On 9/20/2004 10:35 PM, Bartol Partol wrote:

    > No wlasnie. Wszyscy narzekaja, ze w Polsce jest syf i zlodziejstwo, a
    > sami nie placa tego co powinni i uwazaja, ze sa swieci. I jeszcze sie
    > tym chwala. Taka debilna komunistyczno-katolicka mentalnosc.

    Od zapłacenia abonamentu nie będzie mniej syfu i złodziejstwa. Abonament
    jako danina publiczna ma charakter podatku pogłównego, który nie został
    wprowadzony, więc jest pobierany nielegalnie. Uczciwość i niesyfiastość
    polega na tym, że świadczenia są ekwiwalentne - np. płacę podatek, a
    państwo utrzymuje policję lub buduje drogi - które to służą mi pośrednio
    bądź bezpośrednio. Państwowa telewizja korzystająca z abonamentu to
    próba legalizacji nierówności podmiotów wobec prawa, sprzeczna z
    konstytucją, podobnie jak sposób ustalania abonamentu.
    Równie dobrze państwo mogłoby wprowadzić abonament bankowy, pobierany od
    każdego, kto ma konto w banku i przekazywać go na rzecz NBP lub PKO BP
    SA, bo realizują one "misję". Można też wprowadzić sto innych
    abonamentów z tytułów dowolnych z powodu innych misji.

    Pzdr: Catbert