  • Data: 2004-09-22 08:34:40
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-22 10:24, kiedy Adam Płaszczyca
    napisał(a) co następuje:

    > Owszem, rodzi. TK uznał, że opłaty ni emają podstaw prawnych. Nie
    > można kara za to, że ktoś nie płaci podatku nałożonego niezgodnie z
    > prawem.

    Przykro mi, ale nie masz racji. Uznanie niezgodności aktu normatywnego z
    konstytucją przez Trybunał Konstytucyjny, nie czyni tego aktu nieważnym
    natychmiast (gdyby tak było to od jakiegoś czasu nie byłoby w Polsce
    *żadnej* służby zdrowia). Dopiero brak konwalidacji (wydania aktu
    normatywnego zgodnego z konstytucją) w terminie określonym przez
    Trybunał (termin taki został wyznaczony) deroguje (czyni nieważnym)
    tenże akt.
    A zatem karać można. Co nie znaczy, że uważam, że należy.