  • Data: 2009-10-23 20:18:01
    Temat: Re: Akcje PGE
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Ewelina" <...@w...com> wrote in message
    news:hbt2i5$hnb$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Dziękuję za odpowiedź.

    > Sądziłam, że procedura jest taka, że wpłacam kwotę x, przy redukcji 95 %
    > otrzymuję akcje za 5% tej kwoty, a resztę mogę wyjąć z konta. Z tego co
    > piszesz,
    > to wynika , że te 95 % od x zł cały czas pozostaje na koncie,
    > nieoprocentowane.
    > Jeśli tak jest, to komu to się opłaca?

    > Nie zastanawiałam się kiedy bym je sprzedała. Pewnie wtedy gdy doszłabym
    > do wniosku, że osiągnęłam, wystarczający z mojego punktu widzenia, zysk.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ewelina.

    a) Jaki horyzont czasowy ( tydzien, miesiac, rok) ?
    b) Jaki % uznasz za "warty" realizacji / sprzedazy ?

    jesli odpowiedź na a) to "tydzień" a na b) "zdecydowanie licze na conajmniej
    30% zanim sprzedam"
    polecam zapomnieć o PGE w IPO.

    powyższej uwagi prosze nie traktowac jako rekomendacji.

    george.

    P.S. Zadanie

    redukcja oferty indywidualnej: 95%,
    oprocentowanie nie obarczone ryzykiem: 4.2%
    czas inwestycji w IPO : 14 dni
    prowizja maklerska : 0.7%
    wzrost na pierwszej sesji ( sprzedaż ) : 10% wzgledem ceny emisyjnej: = 25,3
    pln
    podatek belki: 19%

    policz zysk.