  • Data: 2009-03-07 17:50:04
    Temat: Re: Alior Speed
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    news:09296787-3892-489a-8704-8b8c5d8c6571@j12g2000vb
    l.googlegroups.com...

    Heh... W moim przypadku proces znalezienia odpowiedniej oferty jest
    wielostopniowy:

    1. Znalezc najlepsza oferte
    2. Sprawdzic w regulaminach w internecie jak dany bank podchodzi do
    "obcych"
    3. Przekazac te wiedze pracownikowi danego banku. W miare delikatnie
    zeby nie przytloczyc nadmiarem informacji. :)
    4. Przekonac pracownika banku do postapienia zgodnie z procedurami, a
    z braku tychze - ze zdrowym rozsadkiem.

    Zazwyczaj dochodze do punktu 3, czasami moge poprzestac juz na 2. :DD

    Wg amerykanskich nauk jest 5 glownych typow klientow... Do ktorego sie
    zaliczasz? ;)

    "Ja lub inni". Cecha wyróżniająca typ "ja" to podkreślenie, że to dana osoba
    podejmuje decyzję o zakupie produktu. Np.: "Interesuje mnie karta bankowa".
    Cecha wyróżniająca typ "inni" to podkreślenie, że to inne osoby stanowią
    punkt odniesienia w podejmowaniu decyzji o zakupie produktu. Np.: "Moi
    znajomi mają kartę i..." itp. Prezentując produkty osobom nastawionym na
    "ja", podkreślmy możliwość realizacji ich indywidualnych potrzeb, np.:
    "Karta umożliwi Panu..." itd. Natomiast w odniesieniu do typu "innych"
    poszukuje się uzasadnień zakupu także w otoczeniu, np.: "Wielu klientów
    posiada karty...".

    "Zadaniowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
    bardzo ogólnych. Np.: "Chcę jakąś kartę bankową...". Ludzie ci widzą cel nie
    dostrzegając etapów jego realizacji. "Zadaniowców" należy stawiać w sytuacji
    wyboru pomiędzy nie więcej niż dwiema kategoriami - "prowadzić parami" np.:
    "Czy ma być to karta kredytowa, czy typu charge?".

    "Szczegółowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
    bardzo konkretnych. Np.: "Po pierwsze, chcę założyć konto osobiste X. Po
    drugie, chciałbym mieć karty kredytowe Y. Po trzecie...". "Szczegółowiec"
    zasypuje nas konkretami - cechami produktu - oczekując od sprzedającego
    identycznego sposobu konstrukcji odpowiedzi.

    "Problemowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
    problemów do rozwiązania. Np. "A co się stanie, gdy zgubię kartę..?". Tego
    typu ludzie dostrzegają wyłącznie problemy i pragną, by obsługujący ich
    znaleźli rozwiązanie. Np.: "W takiej sytuacji prosimy o telefon na
    numer...".

    "Dziura w całym". Cecha wyróżniająca to formułowanie opinii negujących
    produkt i osoby (instytucje) je oferujące. Np.: "Wszystko takie drogie, to
    nieuczciwe...". Rozmawiając z "dziurą w całym", można pomijać jego uwagi lub
    narzekać razem z nim i jednocześnie co innego czynić przedmiotem krytyki
    (pokazujemy, że w odniesieniu do innych produktów też można sformułować tego
    typu zarzuty). Np.: "Spójrzmy na ceny benzyny - ciągle drożeją". Podjęcie
    jakiejkolwiek polemiki z "dziurą w całym" jest nieskutecznym sposobem
    oddziaływania. Rolą sprzedającego jest zaspokojenie potrzeb kupującego, a
    nie jego wychowywanie na drodze udowadniania, kto ma rację.