  • Data: 2010-02-11 12:02:48
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Lut, 04:09, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > Weź, 3 mies. temu znajoma Niemka (rdzenna, z oryginalnym paszportem
    > niemieckim) siedziała 24 godz. w areszcie w Miami, z tego 12 godz. bez
    > jedzenia, picia i możliwości kontaktu, za to chciała wjechać do USA (nb
    > odwiedzić córkę, obywatelkę USA) po tym, jak w 2006 przedłużyła o kilka dni
    > pobyt (visa overstay) - w asyście osób, które [quote] "miały zły rodzaj
    > wizy" [unquote]...

    Kashmiri, taka licytacja jest bez sensu, mam Ci pisac o znajomym
    Amerykaninie, ktorego odeslali z Heathrow "bo poniewaz"?
    Dobrze wiadomo, ze jesli ktos jedzie do USA z visa overstay to laduje
    sie w problemy na wlasna prosbe. I jest o tym lojalnie uprzedzany
    PRZED wylotem. Nie wiem jak teraz wygada (elektroniczny) visa waiver
    (czyli dla uprzywilejowanych nacji typu Niemcy), ale przypuszczam ze
    jest tam pytanie "have you ever...?". Podejrzewam ze znajoma
    odpowiedziala "nie" sadzac ze sie nie wykryje. No i sie wykrylo.

    Konsekwencje dokladnie takie same jak przy skladaniu falszywych zeznan
    albo probie wyludzenia kredytu. Klamstwo nie zawsze poplaca.

    OK, w USA pobieraja odciski palcow, robia zdjecie i kaza zdejmowac
    buty. Reszta procedury jest porownywalna z europejska. Rownie
    nieprzyjemna, chociaz - w moim odczuciu - Amerykanie traktuja
    przecietnych podroznych bardziej po ludzku. Przecietnych, czyli
    takich, ktorzy NIE zlamali i nie planuja zlamac prawa.

    > W UK też tylko pokazuje się kartę do głosowania, która wcześniej przychodzi
    > zwykłą pocztą.

    Jak juz pisalem, ja tylko mowie jak sie nazywam. Nie potrzebuje
    jakiegokolwiek dowodu typu "karta do glosowania".