  • 11. Data: 2010-02-13 21:13:04
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 13 Lut, 15:59, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > Prawda jest taka, że w większości przypadków nikt nie zwraca na to uwagi -
    > ci co z bankowością w internecie są związani od lat w przypadku nowych kont
    > (nowe przelewy itp.) stosują najczęściej wspomnianą już wcześniej zasadę
    > kopiuj + wklej (o realizacji przelewów zdefiniowanych itp. nawet nie warto
    > wspominać he he), ci co nie korzystają z konta w necie a rachunku płacą na
    > poczcie czy w hipermarkecie i tak na ten numer nie zwracają uwagi - dla nich
    > najważniejsze jest potwierdzenie zapłacenia rachunku :)

    OK, a co mysla ludzie, ktorzy musza z tymi numerami obcowac na co
    dzien? Czy taka pani telefoniczna z mBanku na przyklad czy innego
    Pekao nie musi uzyskac od klienta potwierdzenia ze chce on wykonac
    operacje na konkretnym rachunku? Czy w telebanking nie ma czegos w
    stylu "Czy chcesz przelac srodki z rachunku nr.... na rachunek nr...?"?

  • 12. Data: 2010-02-13 21:16:27
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "bradley.st"
    .googlegroups.com

    > No wreszcie ktos zauwazyl :) Wiec po jaka jasna Polakom ten NIP oraz
    > PESEL? Sam NIP albo sam PESEL by nie wystarczyl? Ktos sie nad tym
    > zastanawial, czy "urzad tak kazal" wiec wszyscy bezrefleksyjnie
    > przytakneli?

    Mam takie samo podejście do tego jak ty - jest to dla mnie bezsensem. Jeżeli
    już mamy centralny system "ewidencji bydła" to po co go dublować? Trzeba się
    zapytać tych rządzących, bo ja w tym nie widzę żadnej logiki.
    PESEL powinien być swoistego rodzaju przepustką w urzędzie, w przychodzni,
    szpitalu - wklepany do systemu ma pokazać zainteresowanej osobie, że jestem
    ubezpieczony itp.
    Zlikwidował bym również REGON bo co stoi na przeszkodzie aby firma była
    identyfikowana po PESELu, PESELACH właścicieli?

    Osobiście wyrobiłem sobie swoją teorię odnośnie ww. numerów. Znając życie
    gdy by zlikwidować NIP itp. to kilkaset jak nie kilka tysięcy urzędasów
    odpowiedzialnych za działanie tego cyrku dostało by kopa w dupcię.
    Z ciekawostek - pamiętaj jak bodajże dwa lata temu poszedłem z młodszym
    kuzynem do US złożyć wniosek o wydanie NIPu. W pokoiku w którym składało się
    wniosek siedziało 8 pań... i każda była od przyjmowania wniosków o wydanie
    numeru NIP.
    Aby było śmiesznej nigdy do tego pokoju nie ma kolejek, najczęściej petentów
    obsługują dwie panie - reszta ciężko pracuje popiją kawkę i plotkując o
    facetach :)
    Od dobrej znajomej pracującej w jednym z krakowskich US wiem, że sytuacja
    przedstawia się dokładnie tak samo.

  • 13. Data: 2010-02-13 21:28:16
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "bradley.st"
    s.googlegroups.com

> [...]
    > operacje na konkretnym rachunku? Czy w telebanking nie ma czegos w
    > stylu "Czy chcesz przelac srodki z rachunku nr.... na rachunek nr...?"?

    Nie wiem jak jest w innych bankach ale mogę ci napisać jak to wygląda w
    mBanku.
    Kiedy pare dobrych lat temu wykonywałem przelew przez telefon podałem nazwę
    rachunku - np. ekonto, a potem wskazałem osobie po drugiej stroni słuchawki
    odbiorcę zdefiniowanego do którego miał pójść przelew.
    W przypadku drugiego przelewu jaki był wykonywany przez telefon wskazałem
    rachunek po kwocie jaka się na nim znajduje - dalsza procedura była
    identyczna jak ta, którą opisałem powyżej.

    Tak więc widzisz - nie jest tak źle jak by się mogło wydawać.
    Czy coś się od tego czasu zmieniło? nie wiem bo takie operacje wykonywałem
    lata temu. Teraz nawet nie dopuszczam takiego marnowania czasu spędzonego na
    realizacji przelewu przez telefon - archaizm jakiś.

    Po za tym (mogę się mylić) ale uważam, że realizacja przelewu przez telefon,
    przynajmniej w PL na chwilę obecną nie jest jakoś specjalnie popularna,
    jeżeli w ogóle ktoś się w to namiętnie bawi - dominuje internet (w przypadku
    tych co korzystają z bankowości w sieci) stacjonarny, w komórce itp.
    W niektórych bankach (getin, ing) dodatkowo klient ma możliwość realizacji
    przelewu przez SMS. Jak to działa? nie wiem gdyż życie nie zmusiło mnie do
    korzystania z ww. rozwiązania.

  • 14. Data: 2010-02-13 21:31:05
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 13 Lut, 16:16, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

> [...]
    > facetach :)
    > Od dobrej znajomej pracującej w jednym z krakowskich US wiem, że sytuacja

    Yesssss! Nareszcie! Otworzylem komus oczy! :)

    Zeby nie bylo, ja nie twierdze ze wszystko ma dzialac na modle
    amerykanska. Ja tylko delikatnie sugeruje, ze niektore rozwiazania
    moga byc czasami lepsze/latwiejsze niz obecnie stosowane w Polsce.
    Jesli ktos ma awersje do USA, to mozna przyjrzec sie innym krajom na
    swiecie.

    Oraz uprzejmie prosze o nieprzekonywanie mnie na sile ze kolejne
    numery, Dowody Osobiste, paszporty z chipem, chipy z PINem, kamery na
    kazdym rogu i elektroniczne zagladanie w majtki na lotnisku (na razie
    tylko w Amsterdamie) sa dla mojego dobra. :)

  • 15. Data: 2010-02-13 21:35:49
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 13 Lut, 16:28, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > W niektórych bankach (getin, ing) dodatkowo klient ma możliwość realizacji
    > przelewu przez SMS. Jak to działa? nie wiem gdyż życie nie zmusiło mnie do
    > korzystania z ww. rozwiązania.

    Sprawdzilem na stronie Pekao jak wyglada przelew SMSem (z rachunku
    "innego niz podstawowy")

    Wyślij na numer 3800 wiadomość tekstową o następującej treści:
    numer klienta#PIN#11#numer rachunku w standardzie NRB z którego
    wykonywany jest przelew#nazwa przelewu#kwota przelewu w złotych*kwota
    przelewu w groszach
    np. 9000000000#9000#11#37124010661111000000000000#czynsz
    #900*90

    To ja dziekuje za takie ulatwienie. Przypuszczam ze niewielu
    uzytkownikow sie na to decyduje...

  • 16. Data: 2010-02-13 22:43:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> writes:

    > No wreszcie ktos zauwazyl :) Wiec po jaka jasna Polakom ten NIP oraz
    > PESEL? Sam NIP albo sam PESEL by nie wystarczyl?

    To zaszlosci, sa plany zeby byl jeden numer przeciez.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2010-02-14 01:05:54
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 13 Lut, 21:22, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Nie. Uzywam przykladu USA bo ten znam najlepiej. Uzywalem rowniez
    > innych: UK i Irlandii. Pisalem wczesniej ze wszystkie kraje w Europie
    > poza Malta maja numery krotsze niz Polska. I ich systemy bankowe
    > funkcjonuja sprawnie.
    Polski system tez funkcjonuje sprawie - nawet pod pewnymi względami
    sprawniej niż niektóre inne.

    > Rozumiem ze Polska Duma i ze Paw Europy, ale dlaczego akurat w
    > dlugosci numerow bankowych?
    Jedyną znaną mi osobą mającą problem z długością nr rachunku jesteś
    Ty. Na siłę wyszukujesz problemy, o których nigdy nie słyszałem -
    chociaż wysłałem już setki przelewów.

    > Natomiast w odpowiedzi slysze o "zacofaniu" USA, w wiekszosci - jak
    > podejrzewam/wiem - od osob ktore w Stanach nigdy nie mieszkaly i
    > dopiero ode mnie dowiaduja sie ze... tak, tak, rachunki w USA tez
    > mozemy placic przez internet, a nie czekiem.
    Chodzi o ten czek przez internet ? ;-) Muszę ten czek netowy znajomym
    sprzedać - świetny tekst :-)))

  • 18. Data: 2010-02-14 01:18:16
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 13 Lut, 20:05, Clegan <c...@g...com> wrote:

    > Polski system tez funkcjonuje sprawie - nawet pod pewnymi względami
    > sprawniej niż niektóre inne.

    Doprecyzuje: "I ich systemy funkcjonuja sprawnie POMIMO ze numery kont
    sa krotsze".

    > Jedyną znaną mi osobą mającą problem z długością nr rachunku jesteś
    > Ty.

    Ej, no, podobno jeszcze jakis Niemiec sie dziwil. Ktos wczesniej pisal
    w dyskusji.

    > Na siłę wyszukujesz problemy, o których nigdy nie słyszałem -
    > chociaż wysłałem już setki przelewów.

    Tylko jeden: po jaka jasna tworzyc tasiemce cyfrowe jesli nie trzeba?
    Bo fajniej sie przechowuje wiecej danych w komputerach?

    > Chodzi o ten czek przez internet ? ;-) Muszę ten czek netowy znajomym
    > sprzedać - świetny tekst :-)))

    Nie zapomnij tylko dodac o jego 100% elektronicznej wersji przez e-
    mail w ING. Tez ich moze zaciekawic.
    Informacje znajdziesz wpisujac "electric orange" w google.

  • 19. Data: 2010-02-14 07:38:13
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "bradley.st"
    b.googlegroups.com

    [ciach]

    Podajesz tylko przykład jak działa przelew SMS w jednym z gorszych banków na
    rynku.
    Może warto zadać sobie trochę trudu i zobaczyć jak to działa u konkurencji a
    nóż jest lepiej :)

  • 20. Data: 2010-02-14 07:41:35
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Krzysztof Halasa" news:m3zl3clpti.fsf@intrepid.localdomain

    > To zaszlosci, sa plany zeby byl jeden numer przeciez.

    sa plany - wlasnie. A na ich realizacje znajac plany w PL przyjdzie nam
    jeszcze troche poczekac.