    From: "Valdi" <V...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Date: Sat, 13 Feb 2010 22:16:27 +0100
    <0...@d...googlegroups.com>
    <9...@s...googlegroups.com>
    <6...@q...googlegroups.com>
    <2...@q...googlegroups.com>
    <hl71t1$n5e$1@news.interia.pl>
    <1...@f...googlegroups.com>

    "bradley.st"
    news:12d1aee1-0bca-4b23-94ea-f0c617b8a4d1@f8g2000yqn
    .googlegroups.com

    > No wreszcie ktos zauwazyl :) Wiec po jaka jasna Polakom ten NIP oraz
    > PESEL? Sam NIP albo sam PESEL by nie wystarczyl? Ktos sie nad tym
    > zastanawial, czy "urzad tak kazal" wiec wszyscy bezrefleksyjnie
    > przytakneli?

    Mam takie samo podejście do tego jak ty - jest to dla mnie bezsensem. Jeżeli
    już mamy centralny system "ewidencji bydła" to po co go dublować? Trzeba się
    zapytać tych rządzących, bo ja w tym nie widzę żadnej logiki.
    PESEL powinien być swoistego rodzaju przepustką w urzędzie, w przychodzni,
    szpitalu - wklepany do systemu ma pokazać zainteresowanej osobie, że jestem
    ubezpieczony itp.
    Zlikwidował bym również REGON bo co stoi na przeszkodzie aby firma była
    identyfikowana po PESELu, PESELACH właścicieli?

    Osobiście wyrobiłem sobie swoją teorię odnośnie ww. numerów. Znając życie
    gdy by zlikwidować NIP itp. to kilkaset jak nie kilka tysięcy urzędasów
    odpowiedzialnych za działanie tego cyrku dostało by kopa w dupcię.
    Z ciekawostek - pamiętaj jak bodajże dwa lata temu poszedłem z młodszym
    kuzynem do US złożyć wniosek o wydanie NIPu. W pokoiku w którym składało się
    wniosek siedziało 8 pań... i każda była od przyjmowania wniosków o wydanie
    numeru NIP.
    Aby było śmiesznej nigdy do tego pokoju nie ma kolejek, najczęściej petentów
    obsługują dwie panie - reszta ciężko pracuje popiją kawkę i plotkując o
    facetach :)
    Od dobrej znajomej pracującej w jednym z krakowskich US wiem, że sytuacja
    przedstawia się dokładnie tak samo.