    From: "Pegasus" <p...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Amerykanskie obligacje - czy wskazuja koniec bessy?
    Date: Sun, 01 Feb 2009 17:20:50 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > W swych próbach zrozumienia tego kto nabija mnie w butelkę
    > dotarłem do problemu amerykańskich obligacji. I oto objawił
    > mi się w sieci taki tekst:
    >
    > http://tinyurl.com/atgbzg
    > /ważne dane ilustruje zamieszczony tam rysunek/
    >
    > ...który (w mojej - amatorskiej - interpretacji) może sugerować,
    > że czeka nas kilka kilka krótkotrwałych odbić
    > na rynkach papierów wartościowych, lecz w dłuższej
    > perspektywie dotychczasowy system przechowywania
    > środków w czasach kryzysu będzie musiał się
    > zmienić (rentowność obligacji USA w wieloletniej
> [...]
    s na krotki oddech!?

    Witam...
    Jakis czas milczalem, ale znowu mam wene.
    Wiekszosc uczestnikow tego forum pamieta z pewnoscia moja (niezbyt trafiona w
    czasie) prognoze na ten kwartal. Przyznaje, ze potraktowalem wtedy dno
    pazdziernikowe (27.10) jako dominujace, wlasciwe bylo 21.11.08.
    Skutek byl taki, ze oczekiwany przeze mnie drugi dolek notowan, po 8-9
    tygodniach (na poziomie 1610 pkt.) nie mogl wystapic w grudniu tylko dopiero
    teraz tzn. 23.01.09.
    Co przemawia jeszcze za tym, ze najgorsze za nami to :
    1/ Slonce w koniunkcji z Merkurym (Inferior) - w 80% przypadkow jest to lokalny
    dolek (20.01.09), dodatkowo tym razem i z Jowiszem.
    2/ Zacmienie Slonca (Annual) jako lokalne przesilenie, natomiast w kombinacji z
    retro Merkurego, musialo wyznaczyc ostateczny cel owej wedrowki na poludnie.
    Obecnie spodziewam sie trendu bocznego, tzn. ten tydzien wzrostowy (do oporu
    1715pkt.-15-tka tyg.), kolejny prawie zerowy (bez przebicia poziomu 1715 pkt.
    przez WIG 20), za to tydzien rozpoczynajacy sie 09.02.09 to bedzie ..szalenstwo!
    Otwarcie z duza luka i podejscie do konca lutego do prawie 2370 pkt.(45-tki tyg.)
    Przyznam, ze zadziwiajaca jest ostatnio korelacja wig-ow z ropa naftowa,
    wlasciwie reaguja tak samo nawet co do minuty, oczywiscie i miedz, aluminium
    podazaja zgodnie z nimi. (brak wolnych tankowcow do wynajecia w swiatowych
    portach - wszystkie w posiadaniu bankow). Istotne beda jeszcze dane o zapasach
    ropy i sprzedaz obligacji przez FED i ECB w tym tygodniu (dzisiaj 19 godz."
    2-latki i czwartek o 19 godz. 5-latki) .O krachu na obligacjach pisalem juz pare
    tygodni temu.
    3/ Rozpoczecie Nowego roku w Chinach (poprzedni rok "szczura" mial byc
    "hirurgiczny", obecny za to rok "bawola" ma byc rokiem "zakasanych rekawow")

    Konkluzja tych zdarzen badzie wzrost rynkow , pozniej nazwany "hossa w rozowych
    okularach", wstepnie do 29 marca do kolejnej koniunkcji Slonca i Merkurego (tym
    razem "superior"- szczyt), ale i Wenus tyle, ze w retro (od 06.03.09) i tu uwaga
    : niebezpieczny aspekt !! (dopiero 30.03.09 uplynie zakaz "krotkiej sprzedazy"
    dla 15 najwazniejszych europejskich instytutow finansowych.)
    Ten wzrost wypelni 80% mozliwosci tzw. Fali B, bo bedzie to impuls nazwany
    "trojka".(potrwa ok. 9 tyg.)
    (oczywiscie "jedynka" i "dwojka" juz sie odbyly od 20 listopada do 23 stycznia,
    rowniez 9 tyg)
    Caly impuls wzrostowy zakonczy sie w tym ukladzie ok.10-14. lipca.09 (Slonce w
    koniunkcji z Merkurym- "superior", znaczy -Szczyt.
    (aha, "czworka" potrwa do 29.05.09 -pierwsza z cyklu "koniunkcja Jowisz -
    Neptun", oraz ( drugie w tym roku retro Merkurego (10 -31 maj) i oczywiscie:
    koniunkcja Slonce-Merkury (18 maj) -"inferior", znaczy- dolek.
    Tak wiec zakonczenie calej sekwencji wzrostowej wypadnie przed zacmieniem Slonca
    "Total" w dniu 22.07.2009 jako oznaki zakonczenia spirali czasowej i
    jednoczesnie poczatek nowej. W tym okresie spodziewam sie ostatnich maximow
    rynkow finansowych, po ogloszeniu oczywiscie superowych danych o poprawie
    nastrojow i lepszych (skorygowanych) wynikach bankow i firm przemyslowych,
    wiekszej ilosci zamowien, ale i ostatnich niskich wskaznikow inflacji.
    pozdro...P.
    PS:
    Zainteresowanych podobnymi opiniami zachecam do odwiedzenia www.astromaeket.blox.pl

    Jesli kogos interesuja faworyci na nastepna hosse dziesieciolecia po tulipanach,
    intrnecie, nieruchomosciach beda to:
    - biotechnologie (szacowany obrot za 5 lat - 100 mld.euro
    - nanotechnologie (szacowany obrot za 5 lat - 250 mld.euro , oraz
    -odnawialne energie (solartechnik, geotermia - Unia przeforsuje to i w Polsce,
    ze nowe pozwolenie na budowe domu, bedzie musialo jeden z tych nosnikow
    uwzgledniac (w BRD juz to obowiazuje)
    - wydobycie metanu z dna oceanow - jako nowe paliwo, ktore zastapi rope naftowa.

    Autor: "pegasus" <p...@a...pl>
    Data: 27 stycznia 2009 19:32:23