eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[przeliczniki walut] Czyżby nowy lider i killer Polbanku › Re: Autodealing Aliora vs CZK (było Re: Czyżby nowy lider i killer Polbanku)
  • Data: 2010-01-15 11:57:51
    Temat: Re: Autodealing Aliora vs CZK (było Re: Czyżby nowy lider i killer Polbanku)
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:hinj2n$fnq$1@news.onet.pl...

    > Tylko PLN, EUR, USD, CHF, GBP mają obsługę gotówkową w Aliorze.
    > Jak to wygląda z przelewami w CZK w Polsce?
    > Czy da się to połączyć w miarę bezpłatnie z jakimś kontem walutowym w
    > innym banku (gdzie wpłacę gotówkę CZK w okienku) i niedrogo przelać do
    > Aliora?
    > Mam do zamiany trochę CZK na PLN w tej chwili i widoki na stały dopływ CZK
    > w najbliższej przyszłości...

    Niestety najbardziej opłacalna jest wymiana przez kantory na granicy.

    Ze szczególnym podkreśleniem _na_granicy_ ponieważ kantory na granicy
    skupują walutę, która jest następnie dyrtybuowana w głąb kraju do sprzedaży.
    Swojego czasu sprawdzałem to dość dokładnie.

    Niestety ma to też swoje wady:

    (1) mała chłonność - jedna buda jest w stanie zwykle wciągnąć 20 - 30 kCZK
    (2) częste braki gotówki - 'no kupiłbym, ale nie mam za co';
    (3) lubią małe banknoty, 1000 to w zasadzie wartość graniczna, jeżeli chcesz
    mocno negocjować;
    (4) apartycja tudież sposób bycia pracowników/właścicieli;
    (5) pewne ryzyko

    W.