    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BIK - co widzą banki?
    Date: Sat, 26 Jun 2010 13:45:15 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i04lq4$cif$...@i...gazeta.pl

    > Problem tego banku było dążenie do takich sytuacji.
    + Problemem tego banku było dążenie do takich sytuacji.

    > Oczywiście ten bank miewał i wpadki -- na przykład dłużnik nie mógł spłacić,
    > bo nic nie miał, poza sobą i (być może) żoną. ;) Wówczas (sytuacja prawdziwa,
    > autentyczna, znana mi doskonale) PeKaO odstąpiła od ścigania a po jakimś
    > czasie rozłożyła zadłużenia na dogodne raty, spłacane latami... (latami,

    Wspomniane raty obejmowały jedynie kapitał. Odsetki darowano zupełnie. :)
    A ściganie rozpoczęto po paru latach. :) A jak doszło do powstania
    ,,kredytu''? Klient, jadąc do Hiszpanii na wakacje, pobrał w kilku
    miejscach pieniądze na niepotwierdzone czeki. Wówczas można było tą
    metodą zadłużyć się na równowartości połowy przeciętnego mieszkania. :)
    Bez zaświadczeń, bez żyrantów, bez poręczeń, bez historii BIKowej,
    bez zdolności kredytowej itd...

    Czy ściganie samego kapitału rozłożonego na raty dało rezultat?
    Za dłużnika poręczył jego kolega, właściciel agencji PKO bp.
    Z poręczycielem tym widziałem się około 12 lat temu. Później
    jego niedoszła powiedziała mi o tym, że <imię> miał manko
    na miliard [starych] złotych, więc... wyjechał do USA...

    Ponoć spłacanie długu wziął na siebie jego ojciec. :)
    Nie wiem, czy tylko długu w PKO bp, czy i innych zadłużeń. :)

    > w czasie których ów dłużnik jeszcze mocniej zadłużał się -- być może nie tylko w
    tym banku)

    A zadłużał się na moich oczach, biorąc (a jakże) pieniądze na czeki bez pokrycia...
    :)

    > PeKaO lubiła dawać karty, których klient nie chciał (na przykład złotą
    > kredytową za 200 złotych na rok w sytuacji, gdy ta karta była zablokowana)
    > nie przepadała za rozwiązywaniem umowy (gdy klient nie był w niej zadłużony
    > i mógł ot tak, po prostu złożyć wymówienie) potrafiła naliczać niezrozumiałe
    > prowizje (niemożliwe do wytłumaczenia żadnymi TOiP, regulaminami wewnętrznymi,
    > zewnętrznymi i innymi czy umowami) oraz praktykowała ignorowanie decyzje swoich
    > szanownych ;) klientów. :)

    + zewnętrznymi i innymi czy umowami) oraz praktykowała ignorowanie decyzji swoich
    > szanownych ;) klientów. :)

    Po interwencjach (nawet słownych) prowizje były zmniejszone
    o 50% bez tłumaczenia ze strony ,,opiekującej się kasy''. :)

    > Tam liczył się zysk!! Jak wypracowany? -- nieważne!!!

    > Wiele przestrzegało mnie przed ,,uczciwością'' PeKaO, ale ignorowałem te
    > ostrzeżenia. Na przykład kasa ta lubiła robić przykre niespodzianki tym,
    > którzy wyrażali chęć spłacenia kredytu przed terminem. :)

    > Aby było jasne -- z PeKaO rozstałem się kilka lat temu (z trudem -- bank
    > niekoniecznie chciał dać mi potwierdzenie złożenia wymówienia) i nie wiem,
    > jak teraz tam jest. (myślę, że jeszcze gorzej)

    -=-

    Zyy... Ostatniej chwili. Z Mille dostałem telefon z promocjami:

    -- 1% zwroty wydatków karcianych
    -- rezygnacja z pobrania opłaty rocznej za używanie karty kredytowej
    -- rozkładanie na raty (na 6, 9, 12 miesięcy) zakupów dokonanych
    kartą (koszt -- 1.5% prowizji; koszt rozmowy z bankiem i nic poza tym)
    -- kredyt 90% limitu z karty na 10.90%

    -=-

    I to wszystko na podstawie moich wizyt w bankach i mojego starania się o karty. :)
    Brak zaświadczeń z zakładów pracy, ale za to historia BIKowa dobra, choć PeKaO
    przed 10 laty starała się historię tę zszargać...

    -=-

    I tu problem -- 1% zwrotu, ale karta już przeniesiona do Multi...
    Kartą z Multii już zapłaciłem 3 razy (zaraz spróbują 4 raz) i już
    ustawiłem limity, których nie można ustawić w Mille...

    Obie karty złote -- w Multi nie ma kart ze srebra. Są tylko platyny i ze złota. :)

    -=-

    BPH daje 3% zwrotu z tego, co zostało wydane na paliwo -- a paliwo stale drożeje...

    -=-

    Innymi słowy -- otrzymanie kredytu (zaufania) nie jest trudne,
    gdy człowiek reguluje na czas swoje powinności. :) Nawet perfidność
    (wątpliwej reputacji Polskiej Kasy Opieki SA) niewiele mogła popsuć. :)

    -=-

    Natomiast ociąganie się Multi dałoby ten rezultat, że korzystałbym nadal
    z karty w Mille. :) Dlatego nie warto bankom ociągać się, a tobie
    ,,rozpaczać'' -- powinieneś spłacać wszystko na czas i spokojnie
    szukać tego banku, któremu zależy na współpracy z Tobą. :)

    --
    ^ . . 729 . .
    n p w ś c p SS
    * . 18 . 21 719 .
    1 2 3 4 5
    P . . ' . . . . . .06 . . . dni 709 .2425
    6 7 8 9 10 11 12
    E . . . . . ----> . 699 2223
    13 14 15 16 17 18 19
    F 19 22 28 . . . 05 ' . . . 141516 19 690
    20 21 22 23 24 25 26
    2526 01 03 . 17.`'.20 680
    ._. 27 28 29 30 .-.
    l 21 24 29 31 04 1213 .'O`-' 670 ., ;
    o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    / 23 30 02 1011 `-:`-'.'661.'.
    m . 20 maj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..646`|'.;. p \