    From: "Slawek Kos" <s...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BIK przegrał w Sądzie
    Date: Thu, 24 Feb 2005 16:23:09 +0100

    napisał w wiadomości news:cvk5u9$g2t$1@news.onet.pl...

    > Ty sie nie musisz bac. Ale ciagle patrzysz poprzez czubek wlasnego nosa.

    Amra, jesli chcesz z kims normalnie dyskutowac to nie zajmuj sie problemem
    "jaki jest twoj przeciwnik" tylko "jakie ma argumenty". Wlasnie widze tu
    jedna z pyskowek z twoim udzialem i nie jestes w bez winy, ze ona sie tak
    wlasnie sie konczy...

    A co do meritum - oczywiscie ze patrze pod swoim katem bo to jest moje
    niezbywalne prawo miec w dupie problemy bankow czy innych instytucji, ktore
    mnie obsluguja (nie za darmo przeciez...). Mam wystarczajaco duzo wlasnych
    spraw.

    > Ze nowe samochody zdrozaly to ok, ale zauwaz, ze zanotowalismy zalew
    > uzywanych samochodow.

    Jaaasne.
    Znowu powtarzasz te argumenty producentow/dealerow - to nie my dalismy d&^y
    zle oceniajac rynek i skutecznosc akcji propagandowej. To nie my
    przejechalismy sie na zalozeniu, ze nasi klienci to idioci, ktorzy kupia
    kazda bzdure wystarczajaco czesto powtarzana. Pan Kowalski ktory juz, juz
    mial nabyc nasza bryke za 50.000zl nie dlatego zrezygnowal z jej zakupu ze
    zdrozala do 65.000zl ale dlatego, ze pojawila mu sie rewelacyjna okazja
    zakupu BMW rocznik 1989 za 6.000zl...
    Ooooszywisssscie....;-)

    > Chcialbym ci przypomniec, bo widze, ze nie pamietasz. Owszem banki sobie
    > poradza - znowu beda wymagaly w "niepewnych" sytuacjach 2, albo 3
    zyrantow.
    > Jak ktos chce kredyt to niech ich przyprowadzi. I juz.

    Jestem pewien ze banki by tak chcialy. Ale to nie zalezy od nich.
    Pierwszy bank, ktory wprowadzi taki metody doswiadczy szybko spadku
    zainteresowania jego kredytami i... sie z nich wycofa.
    nawet jesli BIKu nie bedzie.

    > Myslenie, ze konkurencja wszystko zalatwi jest tylko mysleniem
    zyczeniowym.

    Myslenie ze rynkiem zawsze bedzie rzadzic taki postkomunistyczny twor jak
    ZBP tez jest jego przejawem...

    > Bo ryzyko wiaze sie z kosztami (na przyklad windykacji). Wieksze ryzyko
    > pokrywa sie wyzszym oprocentowaniem i juz. Czesc bankow ma juz swoja baze
    > klientow i im to wystarcza, ale np te nowe podmioty, co moglyby tutaj cos
    > zmienic na rynku - startowalyby od zera...

    a to juz ich problem.
    Czy ja nie mowielem, ze biznes nie kapcie?

    > A placic podatki? Cos ten szef malo odkrywczy.

    A kto ci powiedzial, ze sie musi placic podatki? ;-)

    > Jak sie nie chce zgodzic - to placi baaardzo wysoka kaucje. I juz sie
    GIODO
    > obeszlo ;)

    Wcale nie baaardzo bo ok 700zl i to mi odpowiada. Wyzsze sa dla tych, o
    ktorych sprzedawca wie ze lepiej ich splawic.

    > Swoja droga - nie wuazasz, ze lepszy bylby system - ze jak nie chcesz to
    > wykreslamy, a jak masz to w nosie to nic nie zmieniasz?

    Prawde mowiac nie jestem takim zacieklym wrogiem samej idei BIKu, ale jej
    konkretna realizacja IMO narusza swobody obywatelskie i jest to
    wystarczajacy powod by ten burdel zamknac.
    A otworzyc go mozna by na nowo wtedy, gdy ZASADY zostana ustalone nie przez
    ZBP tylko przez przedstawicieli konsumentow. Bo to ma rzeczywiscie sluzyc
    konsumentom...

    > W koncu po cos ta baza powstala i jej popularnosc swiadczy o tym, ze sie
    > przydaje.

    Baza powstala dla wygody bankow przeciw ich klientom i w tym caly problem...

    > I serio - wez pogadaj z jakas osoba odpowiedzialna za udzielanie kredytow.

    Ani mi sie sni. Ja tez nie zamierzam sie nikomu skarzyc jakie mam problemy w
    pracy.
    "Jesli zaczynasz rozumiec trudna sytuacje przeciwnika - juz przegrales" ;-)

    --
    Pozdrowienia