  • Data: 2005-02-28 23:01:10
    Temat: Re: BIK przegrał w Sądzie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> writes:

    > Nigdy nei powinno tak być, że strona dokonująca czynności nie ponosi
    > odpowiedzialności cywilnej.

    Co bankowi z odpowiedzialnosci, jak bedzie musial zaplacic i ew.
    procesowac sie o zwrot (na podstawie tego, ze BIK zaplacil nieslusznie)?

    A jesli to BIK musialby wytaczac proces bankowi, to skad mialby miec
    pieniadze na wyplaty?

    Proces to trudna sprawa i powinno byc ich jak najmniej. Skoro potrzebny
    jest juz jeden (klient banku vs BIK lub bank), to przynajmniej nie ma
    sensu robic drugiego.

    Ogolnie rzecz biorac wiadomo kto zawinil (bank) i kto poniosl szkode
    (klient banku). Nie rozumiem koncepcji wprowadzania tu kogos trzeciego.

    Przeciez tak czy owak bank musialby byc przynajmniej swiadkiem.
    To oczywiscie gdyby doszlo do procesu, tj. w najbardziej obiektywnych
    warunkach.

    > Jeśli kupisz trefne auto i sprzedasz komus następnemu i jemu to auto
    > odbiora, to ma on roszczenia wobec Ciebie.

    Owszem. Tyle ze ja takie auto musialbym wczesniej kupic, tzn. mialbym
    mozliwosc sprawdzenia tego itd. BIK takiej mozliwosci nie ma i nie
    moze miec (i chyba nie chcemy by mial?).
    --
    Krzysztof Halasa