  • Data: 2004-02-14 15:01:52
    Temat: Re: BIK szaleje
    Od: Glenn <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kamil Jońca wrote:

    > Generalnie uważam, ze masz rację. problem w tym, że jakość danych o
    > kredytobiorcach w bankach działających na terenie Polski (zwłaszcza tych
    > na "P") pozostawia wiele do zyczenia.

    No ale to nie wina BIK.

    > Nie wiem czy do BIK-u, natomiast były podawane przypadki, że ktoś
    > zamknął konto, bank nie przyjął tego do wiadomości, pracowicie debetując
    > rachunek, po czym wpisał człowieka do bazy nierzetelnych kredytobiorców.
    > A Bogu ducha winna kobieta nie wiedziała czemu nie chcą jej udzielić
    > kredytu hipotecznego.(Bo bank w którym się o ten kredyt starała nie
    > zniży sie do tego żeby podac powód odmowy.)

    To jest inna sytuacja. Bank "wpisał" tę kobietę jako dłużnika (stała się
    dłużnikiem w wyniku błedu banku) . Jeżeli niesłusznie, powinna pójść do
    sądu w celu uzyskania odszkodowania za straty związane z niesłusznym
    wpisem. Tylko takie postępowanie "zmusi" do rzetelności. Natomiast samo
    korzystanie z usług banku nie jest przecież niczym obwarowane.