eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBLIK do platnosci internetowych - po co? › Re: BLIK do platnosci internetowych - po co?
  • X-Received: by 2002:a25:e016:: with SMTP id x22mr12100186ybg.534.1635518462723; Fri,
    29 Oct 2021 07:41:02 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a25:e016:: with SMTP id x22mr12100186ybg.534.1635518462723; Fri,
    29 Oct 2021 07:41:02 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.gigane
    ws.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.go
    oglegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 29 Oct 2021 07:41:02 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.171.220.154;
    posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
    NNTP-Posting-Host: 46.171.220.154
    References: <617be2a8$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <1...@4...net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <e...@g...com>
    Subject: Re: BLIK do platnosci internetowych - po co?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    Injection-Date: Fri, 29 Oct 2021 14:41:02 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 72
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:659592
    [ ukryj nagłówki ]

    piątek, 29 października 2021 o 16:15:26 UTC+2 J.F napisał(a):
    > On Fri, 29 Oct 2021 06:29:18 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
    > > piątek, 29 października 2021 o 14:01:46 UTC+2 Zdzichu500 napisał(a):
    >
    > > Zaś blik jest debilny, bo nie dość, że trzeba _przepisać_ kod to
    > > jeszcze potwierdzić na ekranie.
    > > Albo kod albo potwierdzenie, na cholerę podwójne zabezpieczenie?
    > Zauwaz, ze w przyjetej wersji, jak wpiszesz kod,
    > to kwota jest nieznana. A fajnie byloby jeszcze potwierdzic.
    >
    > A tylko potwierdzenie ... to trzeba jakos przekazac identyfikator
    > platnika. albo odbiorcy. Bo skad maja wiedziec kogo poprosic o
    > potwierdzenie?
    >
    > No chyba, ze przekazac identyfikator przez NFC, lub QR-Code ...

    Albo po prostu wpisać numer telefonu - czytaj posty do końca, nie będziesz się
    błaźnił, jak ci, co tą bzdurę wymyślali.
    A kwota przyjdzie w żądaniu potwierdzenia, żeby paranoję do końca nakarmić.
    Oczywiście jest możliwość, że ktoś będzie realizował więcej niż jedną płatność na raz
    (przypominam - kod jest ważny 2 minuty - choć to też jest właściwie bardzo długo,
    ostatnio się okazało, że jest problem, bo ludzie odbierają domofon szybciej niż miną
    2 sekundy - a nawet jedna, co wyszło z pomiarów - od momentu, aż zacznie dzwonić).
    Oczywiście jest możliwość, że blik stanie się systemem ogólnoświatowym i numery
    telefonów nie będą 9 cyfrowe, a np. 12 cyfrowe - i 6-cyfrowy kod to już dużo mniejsze
    zło będzie.

    No, jedno co jeszcze mogę zrozumieć, to że ktoś może mieć kilka kont obsługujących
    blika i teraz pytanie, do której apki wysłać. A jakby jeszcze była możliwość
    płatności blikiem bez apki...
    Niech będzie, kod może mieć uzasadnienie w 0,0001% przypadków.
    Bo płatność kodem blik bez apki - czyli w ST - zrobił tylko ING, dla innych to za
    trudne.
    A nikomu jakoś nie przeszkadza, że przelewy na numer telefonu blik przychodzą tylko
    na jedno, zdefiniowane z góry konto.
    Więc co, nagle za jeden zakup w necie będzie płacił z blikiem z konta w banku A, a za
    drugi z konta w banku B?

    Widać visa nad tym wszystkim pomyślała i doszła do wniosku, że nie będzie zawracała
    d4 kodami z powodu 0,0001% przypadków.
    No chyba że się okaże że są gorsi od blika i im to nie wyjdzie.

    > > Już lepsze są te przelewy na numer telefonu blikiem - bo
    > > natychmiastowe (widziałem na plaży gościa, który oprócz gotówki
    > > miał też taką formę płatności z "kawa mrożona, brać póki mrożona"
    > > ;)
    > ale wtedy musisz wklepac i numer telefonu, i kwote - wiecej klepania.
    > To juz chyba lepsze to co jest.

    Ale odbiorca nie musi mieć terminala - wystarczy, że ma konto w banku (i telefon, ale
    ten do konta niezbędny i tak).
    Do sprzedaży na plaży w sam raz.
    Okazywało się, że z gotówką na plaży problem, albo z wydawaniem reszty - a prawie
    każdy ma telefon (i pewnie też kartę, choćby HCE, ale do tego potrzebny jest terminal
    - albo przynajmniej przystawka do telefonu - na które ludzie reagują zwykle
    alergicznie ;).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1