-
Data: 2021-11-03 11:47:11
Temat: Re: BLIK do platnosci internetowych - po co?
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]niedziela, 31 października 2021 o 17:18:01 UTC+1 Krzysztof Halasa napisał(a):
> Dawid Rutkowski writes:
>
> > W chargeback nie dostajesz zwrotu od banku, który Ci wystawił kartę,
> > tylko od banku, w którym konto ma sprzedawca.
> Nie. Trzeba w ogóle ustalić pewną podstawę:
> - klienta banku z jego bankiem wiąże jego umowa, a tam zwykle nie ma nic
> o żadnych chargebackach (aczkolwiek może być nawiązanie do umów,
> których klient nie jest stroną, ani nie ma na ten temat żadnej wiedzy).
> - jest za to o reklamacjach
> - klient dostaje zwrot jednak od swojego banku (bezpośrednio)
>
> teraz:
> - chargeback to mechanizm pomiędzy bankami i innymi członkami
> organizacji karcianych, a także (formalnie inny, w praktyce tożsamy)
> między bankami itd. oraz ("obsługiwanymi" przez nich) sprzedawcami.
> - teoretycznie chargeback nie ma związku z uznaniem (lub nie) reklamacji
> transakcji kartą. Praktyka jest taka, że przeprowadzony z sukcesem
> chargeback = uznanie reklamacji (chociaż podobno były inne przypadki),
> ale nie jest to warunek - bank może uznać reklamację (czasem musi)
> mimo nieprzeprowadzenia chargebacku.
> - banki mniej lub bardziej chętnie przeprowadzają chargebacki, mimo że
> np. mają do tego prawo, i np. obowiązek uznania reklamacji klienta.
No dobrze, wykład piękny, ale w stosunku do zastosować praktycznych niepotrzebne
zaciemnienie.
Wiadomo, że klient dostanie zwrot od swojego banku "bezpośrednio".
Ale może to być kasa "swojego" banku - gdy uznają reklamację, ale nie będzie im się
chciało bujać z chargeback, tylko wbiją to w koszty (hmm, ciekawe, jakie mogą być
przyczyny takiej sytuacji - mała suma? czy jednak jeszcze co innego?) - albo kasa
ściągnięta - czy to z akceptanta (jego bank-aquierer po prostu przeleje mu mniej za
inne płatności) czy z aquirera, który bierze na siebie ryzyko niewypłacalności
akceptantów (oczywiście nie za darmo, na poczet tego ryzyka co miesiąc ich kasuje).
Więc przy płatnościach kartami dochodzi niby tylko dodatkowa forma reklamacji - ale
bardzo silnej reklamacji, w której bank załatwia za klienta załatwienie reklamacji z
nieuczciwym akceptantem (bo jak dochodzi do reklamacji w banku, to akceptant okazał
się nieuczciwy) w przypadku niewykonania lub niewłaściwego wykonania umowy, lub z
takim, który upadł.
I jest to reklamacja z pozycji siły - akceptant po prostu tą kasę zwróci czy chce czy
nie, bo po prostu będzie to potrącone z przelewów za kolejne płatności (tak jak to
będzie z Polską i płaceniem 1,5M euro dziennie), a jak będzie chciał, to się potem
może bujać z aquirerem - ale klienta swoją kasę już dostał i może mieć akceptanta w
d4.
A jak akceptant padnie to płacić będzie aquirer.
W bliku reklamować można najwyżej to, że przelew nie dotarł i ew. go odszukać.
To, czy umowa, za którą zapłacono, została wykonana dobrze, banku nie obchodzi.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.21 21:43 Zdzichu500
- 03.11.21 21:48 Zdzichu500
- 03.11.21 22:00 Zdzichu500
- 03.11.21 22:37 Dawid Rutkowski
- 04.11.21 19:27 J.F.
- 04.11.21 19:29 J.F.
- 04.11.21 22:29 ToMasz
- 06.11.21 16:25 Krzysztof Halasa
- 15.11.21 22:14 Zdzichu500
- 15.11.21 22:18 Zdzichu500
Najnowsze wątki z tej grupy
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- Jak to kupić?
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Zabawny epizod z Santander Consumerem
- Zapamiętana karta w aplikacji
- Velo -- zgłoszenie incydentu
- Velo -- kradzież czy bałagan?...
- Velo bank nie odpuszcza?...
- Velo jak zwykle bredzi...
- Od setki do setki...
- Velo ostrzega przed sobą?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- 2024-09-20 Jak to kupić?
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-12 Zabawny epizod z Santander Consumerem
- 2024-09-12 Zapamiętana karta w aplikacji
- 2024-09-11 Velo -- zgłoszenie incydentu
- 2024-09-10 Velo -- kradzież czy bałagan?...
- 2024-09-10 Velo bank nie odpuszcza?...
- 2024-09-05 Velo jak zwykle bredzi...
- 2024-09-01 Od setki do setki...
- 2024-08-30 Velo ostrzega przed sobą?