eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBLIK do platnosci internetowych - po co?Re: BLIK do platnosci internetowych - po co?
  • Data: 2021-10-31 17:17:52
    Temat: Re: BLIK do platnosci internetowych - po co?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > W chargeback nie dostajesz zwrotu od banku, który Ci wystawił kartę,
    > tylko od banku, w którym konto ma sprzedawca.

    Nie. Trzeba w ogóle ustalić pewną podstawę:
    - klienta banku z jego bankiem wiąże jego umowa, a tam zwykle nie ma nic
    o żadnych chargebackach (aczkolwiek może być nawiązanie do umów,
    których klient nie jest stroną, ani nie ma na ten temat żadnej wiedzy).
    - jest za to o reklamacjach
    - klient dostaje zwrot jednak od swojego banku (bezpośrednio)

    teraz:
    - chargeback to mechanizm pomiędzy bankami i innymi członkami
    organizacji karcianych, a także (formalnie inny, w praktyce tożsamy)
    między bankami itd. oraz ("obsługiwanymi" przez nich) sprzedawcami.
    - teoretycznie chargeback nie ma związku z uznaniem (lub nie) reklamacji
    transakcji kartą. Praktyka jest taka, że przeprowadzony z sukcesem
    chargeback = uznanie reklamacji (chociaż podobno były inne przypadki),
    ale nie jest to warunek - bank może uznać reklamację (czasem musi)
    mimo nieprzeprowadzenia chargebacku.
    - banki mniej lub bardziej chętnie przeprowadzają chargebacki, mimo że
    np. mają do tego prawo, i np. obowiązek uznania reklamacji klienta.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1