eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBLIK do platnosci internetowych - po co? › Re: BLIK do platnosci internetowych - po co?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
    e.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwi
    nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BLIK do platnosci internetowych - po co?
    References: <617be2a8$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    Date: Sun, 31 Oct 2021 17:17:52 +0100
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    Cancel-Lock: sha1:V7jD3hnOPIhJ+c3osT5KKWn6oMY=
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 25
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 195.187.100.13
    X-Trace: 1635697079 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 524 195.187.100.13:60248
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2155
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:659611
    [ ukryj nagłówki ]

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > W chargeback nie dostajesz zwrotu od banku, który Ci wystawił kartę,
    > tylko od banku, w którym konto ma sprzedawca.

    Nie. Trzeba w ogóle ustalić pewną podstawę:
    - klienta banku z jego bankiem wiąże jego umowa, a tam zwykle nie ma nic
    o żadnych chargebackach (aczkolwiek może być nawiązanie do umów,
    których klient nie jest stroną, ani nie ma na ten temat żadnej wiedzy).
    - jest za to o reklamacjach
    - klient dostaje zwrot jednak od swojego banku (bezpośrednio)

    teraz:
    - chargeback to mechanizm pomiędzy bankami i innymi członkami
    organizacji karcianych, a także (formalnie inny, w praktyce tożsamy)
    między bankami itd. oraz ("obsługiwanymi" przez nich) sprzedawcami.
    - teoretycznie chargeback nie ma związku z uznaniem (lub nie) reklamacji
    transakcji kartą. Praktyka jest taka, że przeprowadzony z sukcesem
    chargeback = uznanie reklamacji (chociaż podobno były inne przypadki),
    ale nie jest to warunek - bank może uznać reklamację (czasem musi)
    mimo nieprzeprowadzenia chargebacku.
    - banki mniej lub bardziej chętnie przeprowadzają chargebacki, mimo że
    np. mają do tego prawo, i np. obowiązek uznania reklamacji klienta.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1