  • Data: 2002-01-30 10:33:11
    Temat: Re: BSK- karta maestro przedpłacona
    Od: <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ktoś pytał po co ta karta.
    > A jak dla mnie, to BSK właśnie kręci na siebie bata.
    (...)
    > kolejna zaleta: przy utracie VE do roru, odpowiada się za cały limit
    > zadłużenia, a w maestro prepaid tylko za saldo.

    Czy to _na_pewno_ prawda?

    Zawsze intrygowały mnie VE i Maestro reklamowane jako "bezpieczne" karty
    debetowe, gdy pojawiały się na pbb informacje o nie blokowaniu przez POS-y
    (np w mBanku) wypłaconych kwot na rachunku.

    W ten sposób nawet stosunkowo niewielkie saldo nie chroni w wypadku kradzieży
    karty - bo złodziej wypatrując takiego miejsca może przy saldzie np 300 zł
    szybko zrobić wypłaty na powiedzmy 3000 a to już niemiła strata.

    Czy _rzeczywiście_ maestro przedpłacona to odpowiedzialność - jak rozum
    i nazwa karty (analogia do prepaidu w komórkach) by kazały - do wysokości
    salda?
    A zastrzeganie to ratowanie nawet (i tylko) tego, co jest w saldzie?

    No bo wtedy to nareszcie byłaby to rozsądna i bezpieczna karta, przy której
    _naprawdę_ a nie w bankowych legendach ryzykuje się tylko tyle ile chce
    (saldo karty) i nawet te 5 złotych w obcym bankomacie jest do przyjęcia...

    Rozumiem też, że do karty jednak jest jakieś konto - no bo gdzie robić te
    przelewy z mB... ?

    A czy jest też możliwość następna - podobno miała też być karta na okaziciela
    (tego obdarowanego) funkcjonująca bardziej jak banknot lub czek niż jako
    konto - ale wtedy to już chyba bez przelewów, bo anonimowego konta to już
    zdaje się "być nie wolno"?

    Czy ktoś może _wiążąco_ odpowiedzieć na te pytania - np zna regulamin,
    bo przez telefon do banku nic mi się nie udało dowiedzieć.

    Pozdrawiam,
    Ziutek jeden.