    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bądźmy solidarni w 2010 roku, pomóżmy powodzianom
    Date: Wed, 26 May 2010 23:53:21 +0200

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Pomaganie potrzebujacym to nic zlego... tylko niech reka lewa nie wie,
    > co robi prawa.

    W Caritas Polska tak jest. Ręka lewa nie wie, ile zebrała ręka
    prawa, dlatego Caritas Polska więcej :) zbiera niż oddaje. :)

    Proponuję, aby złamać tę zasadę biblijną (MZ źle pojmowaną)
    i odtajnić ruch na kontach Caritas Polska. :) Co więcej -- MZ
    należy odtajnić ruch na wszelkich kontach wszelkich dobroczyńców
    polskich, czy raczej -- w Polsce. Uczciwi na pewno to poprą, jako
    że nie mają nic do ukrycia -- to też z biblii. Gorzej ze złodziejami,
    którzy przy okazji zbierania na biednych, zbierają na siebie. :)

    Co więcej -- uczciwi ucieszą, się, albowiem Polacy, mogąc widzieć, ile
    kto dał, będą brali dobry przykład z siebie nawzajem i będą wręcz ścigali
    się w czynieniu dobra, płacąc na tak zwane wyścigi, przebijając siebie
    wzajemnie...

    Natomiast uwidocznienie wydatków (słusznych, szczytnych -- i nie o Szczytno
    Krzyżackie tu chodzi) zachęci ludzi dobrej woli do płacenia -- każdy uczciwy
    chętniej dopłaci, widząc dobre gospodarowanie tym, co już przekazał 3innym...
    Co najwyżej złośliwcy zaprzestaną płacenia, widząc gospodarność, ale po co
    komu dary tych, którzy ,,krzywo patrzą'' na swoją dobroczynność? :)

    -=-

    Benedykt XVI, kolejny raz prowokując, złamał świętą ;) zasadę Jana Pawła II,
    przekazując (zamiast -- zbierając czy jedynie apelując) na konto Caritas
    Polska 50 tysięcy euro -- mniemam, że to 2 godziny peregrynowania Jana
    Pawła II. :) Ja niestety nie wpłacę na konto Caritas Polska, gdyż moim
    darem, przekazanym na powodzian przed wielu laty, Caritas Polska
    (w osobie księdza Wojciecha Łazewskiego -- ówczesnego dyrektora
    Caritas Polska) wzgardziła. :)

    Ponadto nie zarabiam -- z czego więc mam płacić?
    Z tego, co ukradnę? ;)

    -=-

    Prywatnie ;) do kapłana Ozorowskiego: Sąsiad, nie bacząc na kłopoty
    okołopolicyjne znów postawił swój samochód tak, aby mi utrudniać życie. :)
    To dobry i zły znak -- zarazem. Dobry, bo oznacza, że kapłan ma już dość
    tego, co piszę, ale zły, bo brak subordynacji może doprowadzić sąsiada
    (bezrozumne narzędzie w mojej wojnie z kapłanem) sytuacji podobnej do
    tej, jaka spotkała ciemnoskórego sprzedawcę zastrzelonego przez policję
    w obronie własnej... Proponuje kapłanowi ograniczenie eskalacji działań
    wojennych -- szkoda człowieka po prostu... Wiem, że u kapłanów (zwłaszcza
    kapłanów Jana Pawła II) życie ludzkie nie jest wiele warte (liczy się tylko
    stan kapłański i geny, nie zaś pojedynczy człowiek) ale może jednak warto
    oszczędzać ludzkie życie... BTW -- ja wiedziałem od dawna o tym, że postrzał
    w udo z policyjnej broni (nie z zabawki rodem z filmu o ,,dobroczyńcy''
    Al Capone) prowadzi do śmierci w sytuacji nieudzielania natychmiastowej
    pomocy postrzelonemu...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'