  • Data: 2002-06-25 14:00:42
    Temat: Re: Bank dla spółki z dostęprzem przez internet.
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:718b.00005342.3d1848d4@newsgate.onet.pl...

    > Spółka jawna jest tzw. UŁOMNĄ osobą prawną. Niestety nie pamiętam gdize to
    > wynalazłem.

    Och bez przesady! A ja jestem prawie pangalaktyczną istotą :-)))) Ułomna
    osobowość prawna to jednak nie jest osobowość prawna i kropka :-)

    > http://prawo.interia.pl/abc/dzialalnosc?aid=5886
    >
    > "Nowe przepisy, które weszły od 1 stycznia 2001 r., tj. głównie prawo
    > działalności gospodarczej oraz przepisy wprowadzające ustawę o Krajowym
    > Rejestrze Sądowym stanowią, że spółki cywilne nie są przedsiębiorcami oraz
    że
    > wspólnicy dotychczasowych spółek cywilnych muszą do końca marca br.
    > zarejestrować się w gminie jako indywidualni przedsiębiorcy prowadzący
    > działalność gospodarczą."

    Nie czytałeś uważnie co pisałem. Sam mam i spółkę cywilną i osobną DG.
    Chodzi o to, że teoretyczne rozważania o sc należy rozpocząć wogóle na
    poziomie kodeksu cywilnego. Często się kojarzy sc od razu z wpisami do DG,
    VATem itp - a to są tylko rozwiązania praktyczne tej formy prowadzenia
    przedsiębiorstwa. Zauważ, że możesz zawrzeć umowę spółki na piśmie i na tym
    poprzestać. Nikt nie musi o tym wiedzieć, nie musisz wykonywać
    działalności - oczywiście będzie to sprzeczne z art. 860 "Przez umowę spółki
    wspólnicy zobowiązują się dążyć do osiągnięcia wspólnego celu
    gospodarczego..." ale to nie zmieni faktu, że będziesz wspólnikiem w spółce
    :-)))

    K. Kowalski