eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank nie wykonał umowy - co robić?Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.wp.pl!not-for-mail
    From: krzysztofsf <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Date: Wed, 10 Sep 2008 21:37:14 +0200
    Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
    Lines: 49
    Sender: k...@o...gamma.furrynet.org
    Message-ID: <ga97lk$9cr$1@news.wp.pl>
    References: <ga6f4a$rmc$1@inews.gazeta.pl> <ga6qdh$io8$3@inews.gazeta.pl>
    <e...@i...ma.local.domain>
    <0...@z...googlegroups.com>
    <p...@i...ma.local.domain>
    NNTP-Posting-Host: okr42.gamma.furrynet.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.wp.pl 1221075444 9627 213.155.177.201 (10 Sep 2008 19:37:24 GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Sep 2008 19:37:24 +0000 (UTC)
    X-Organization-Notice: Organization line has been filtered
    In-Reply-To: <p...@i...ma.local.domain>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 080909-0, 2008-09-09), Outbound message
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.16 (Windows/20080708)
    X-Original-Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:454758
    [ ukryj nagłówki ]

    Pete pisze:
    > krzysztofsf pisze:
    >> On 10 Wrz, 08:53, Pete <n...@n...com> wrote:
    >>> witek pisze:
    >>>
    >>>> czemu bank, oboje.
    >>>> nawet jeśli umowa zawierała błąd, ale wiadomo było o co chodzi to mogli
    >>>> ją wykonać.
    >>> Ale jak wiadomo? Klient przeczytał i potwierdził własnym podpisem umowę,
    >>> w której było napisane, źe kupuje $. Dlaczego zatem bank miałby robić
    >>> operację odwrotną?
    >>
    >> Raczej cos innego uzgodniono
    >>
    >> "Z osobą która reprezentuje bank (panią pracownik banku) uzgodniliśmy
    >> wszystkie
    >> dane numeryczne tzn.:
    >> 1) kwotę złotówek (kilkadziesiąt tysięcy)
    >> 2) po jakim kursie zostaną zakupione dolary i ile ich będzie oraz
    >> 3) podane były numery moich 2 kont bankowych (złotówkowe i dolarowe)
    >> między
    >> którymi miał być ten przelew."
    >>
    >> Sadze, ze gdy transakcje pozatwierdzali wszyscy bankowi "swieci" w
    >> miedzyczasie bank zmienil kurs i okazalo sie, ze nie sa juz w stanie
    >> zatwierdzic transaklcji, bo system narzuca inny kurs.
    >
    > Ale w umowie klient podpisał odwrotną operację
    > Cyt:
    > "To znaczy bank stwierdził, że według banku umowa zawiera błędy i nie
    > wykonał
    > opisanej tu transakcji. (jest napisane &#8222;bank sprzedaje PLN&#8221;
    > , a w dalej &#8222;bank
    > kupuje USD&#8221;). Według mnie nie jest to błąd ponieważ wszystko jest
    > zgodne z
    > dyspozycją właściciela pieniędzy na kontach które zostały wskazane."
    >
    > Czyli: "Bank kupuje USD" - więc klient sprzedaje USD.
    >
    > I dlatego bank odmówił realizacji, bo klient nie posiadał wymaganej
    > kwoty USD.
    >
    > I nie ma tu znaczenia, co zostało uzgodnione "ustnie". Ważne to, co na
    > piśmie.
    >

    Sadze, ze znaczenie ma PELNA tresc umowy oraz celowe zaniechanie prob
    kontaktu z klientem w chwili stwierdzenia niejasnosci w momencie
    przystapienia do realizacji transakcji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1