eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właścicielaRe: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właściciela
  • Data: 2008-12-21 09:59:11
    Temat: Re: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właściciela
    Od: "Szymon" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Akurat US jest tutaj wyjątkiem i może otrzymywać takie dane na wniosek
    > naczelnika urzędu.

    OK, ale w praktyce trudno sobie wyobrazić, aby US weryfikował każde konto,
    na które wysyła zwrot podatku. Z tego co ja zrozumiałem błąd popełnił
    pracownik US, który na podstawie fałszywych danych wpisał do systemu zły
    numer konta. Osobiście wydaje mi się, iż bank zawinił nie tyle poprzez
    niezgodność konta z danymi osoby przy przelewie, ale poprzez umożliwienie
    założenia konta na fałszywy dowód. Teraz to jeszcze i tak jakoś to
    weryfikują, ale pamiętam czasy, gdy w mBanku można było konto założyć na
    podstawie xera dowodu i strach pomyśleć ile wówczas lewych rachunków
    pozakładano.