  • Data: 2009-05-15 06:00:22
    Temat: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 22:05
    (autor MarcinF
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <guhu32$ihq$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > - gotowke mozna podjac bez kolejek

    Oczywiście, trafiając w momenty bez kolejek.

    > - bilonu tez nie trzeba nosic ze soba

    Chyba żeby akurat takim wydawali, prawda?

    > - jaki prosty przeglad ? po portfelu chyba bardziej obrazowo widac
    > ubywanie kasy,

    Co widać? Nic nie widać. Gdzie wydałem, na co wydałem, dlaczego wydałem. Czy
    żona wyciągnęła, czy ja zaszalałem. I co, ciągle będę liczył? A jak
    zgubię/ukradną, to stracę całą pensję?

    A co z sytuacją, gdy kupuję drukarkę, wiozę ją do klienta, sprzedaję i on
    przelewa, a ja przelewam dostawcy. Z gotówką to klient musi zapierdzielać
    do banku, a ja czekam, tak? Potem ja zapierdzielam do dostawcy z
    walizeczką. Bez sensu. Pieniądz nieelektroniczny niesie same problemy, a
    żadnych korzyści poza łechtaniem paranoi.

    > w dodatku do sprawdzenia salda portfela nie potrzeba
    > bankomatu :)

    Poza stanem jest jeszcze historia. A jedno i drugie sprawdzam nie w
    bankomacie, bo ich prawie wcale nie odwiedzam, ale normalnie, z
    domu/pracy/dowolnego miejsca.

    > to po co czekales zamiast zaplacic bezproblemowa karta ?:)

    Bo nie przyjmowali niestety. Dlatego mówię, że płatności elektroniczne
    powinny być wszędzie. Nieraz przechodziłem spragniony/głodny koło miejsca z
    jedzeniem, a nie miałem gotówki, bo właśnie żona podebrała albo się
    skończyła, a całości pensji dla bezpieczeństwa nosić nie warto.

    > poza tym ze nie wszystkie kwiaciarnie akceptuja karty platnicze,
    > to wystepuje wiele potencjalnych punktow awarii tego systemu,
    > i obawiam sie ze zwykle sa bardziej problematyczne niz rozmienianie kasy
    > w sasiednim sklepie

    No jakoś się mi nie zdarzyło. Poza tym, to nie argument. Można zrobić
    porządnie system płatności elektronicznych i wyeliminować w końcu gotówkę,
    która jest dziwną protezą z czasów bardzo starożytnych.

    --
    Tristan