    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Banki mnie śledzą
    Date: Sat, 6 Nov 2010 09:37:06 +0100

    Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1rls11r08hrik.1vfo5irl9ublu$.dlg@40tude
    .net...

    > Tak OT - masz jakiś sposób na wyciągnięcie środków z dowolnej karty tańszy
    > niż 2% i niewymagający bawienia się w Płacę z Allegro?

    Nie mam. Być może dla jakichś niewysokich kwot dałoby się taki uniwersalny
    sposób zbudować przy użyciu instytucji typu Moneybookers czy PayPal i
    podobnych, ale dla większych kwot budowanie takiej strategii wydaje mi się
    niecelowe, bo ryzyko narażenia się na jakąś nieoczekiwaną "blokadę konta" i
    wożenie się potem z tym miesiącami wydaje mi się być zbyt wysokie. :)
    Oczywiście pomijamy tu trywialne rozwiązania, typu płacenie a potem uznanie
    na inną kartę czy znalezienie takiego kasyna, gdzie robią to jako transakcję
    bezgotówkową, bo to także jest upierdliwe i nadaje się do stosowania tylko
    interwencyjnie.

    Zwróćmy także uwagę, że 2% (o ile to jest prowizja i brak potem odsetek) to
    warunki dalekie od atrakcyjnych patrząc w długim terminie (biorąc dodatkowo
    pod uwagę niesterowność takiego kredytu), bo to odpowiada około 13,5%
    rocznie dla typowego gp 54dni. Dopiero poziom prowizji 1%-1,2% wydaje się
    być naprawdę atrakcyjny.