    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Banki oddadzą spredy
    Date: Thu, 4 Aug 2016 11:12:47 +0200

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości
    >Pytam się po prostu, czy ktoś ma szansę wygrać w sądzie sprawę z
    >bankiem, z którego pożyczył pieniądze na zasadzie kredytu "we
    >franku" - ? Sporo słyszałem obietnic, że będą ludzie pozywać banki i
    >wygrywać z nimi w sądach, ale nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś
    >wygrał.

    Szanse to jakies ma, chyba nawet pare razy wygral.
    Ale bank sie wtedy odwoluje do drugiej instancji i o ile wiem na razie
    to nikt w apelacji nie wygral.
    A ze u nas prawa precedensu nie ma, to nawet jak jeden wygra, to banki
    nie odpuszcza - tu o zbyt duze pieniadze idzie.
    Musialby dopiero masowo przegrywac ... a tymczasem jest odwrotnie,
    skoro wygrywaja w apelacjach, to rosnie szansa ze i nastepne wygraja.

    Stanowisko rzecznika moze cos zmienic w opiniach sadow - ale IMO -
    tyczy sie tylko niektorych przypadkow.

    W sumie - chcesz zaryzykowac, to skarz, za 5 lat bedziesz biedniejszy
    ... albo duzo bogatszy.
    albo bezdomny, jak sad uzna, ze umowa byla bezprawna, wiec szybko masz
    oddac tyle ile pozyczyles ... co prawda istnieje szansa na wziecie
    nowego kredytu.

    J.