  • Data: 2009-08-12 18:08:22
    Temat: Re: Bankowa cosa nostra nie ustaje w wysiłkach...
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "szczurwa"
    news:186ae4dd-c032-4ae2-b66d-501de9998ff3@c34g2000yq
    i.googlegroups.com

    > Po większej części się zgadzam. Rozważyłbym problem obowiązkowych
    > ubezpieczeń emerytalnych na wzór anglosaski - ograniczona do pewnej
    > wysokości dochodów podsawa wymiaru składki i jednocześnie emerytura w
    > jednakowej wysokości dla wszystkich.

    Powstaje pytanie ile by ta emerytura w polskich warunkach wynosiła?
    Nie ma również co ukrywać, że obecny system emerytalny nie pociągnie długo i
    w końcu musi upaść. Rozwiązanie anglosaskie - tak. Ale IMO za wprowadzeniem
    tego modelu musi przemawiać coś jeszcze. Może jestem w błędzie a i moje
    rozumowanie wyda się co poniektórym głupie ale osobiście uważam, że za
    wprowadzeniem ww. rozwiązania musi jeszcze iść nie tylko obniżka po za
    płacowych kosztów pracy ale również innych obciążeń podatkowych (np. VAT i
    znienawidzonej Beli).
    Mniejszy VAT to większa konsumpcja. Większa konsumpcja to większe wpływy do
    budżetu mimo niższej stawki. Pewna część dochodów np. z VATu powinna zasilać
    jakiś krajowy fundusz emerytalny, z którego były by wypłacane te równe
    emerytury.

    > W to że wszyscy będą sami
    > odkładac, nie uwierzę. Zwłaszcza przy naszych zarobkach w zestawieniu
    > z kosztami utrzymania.

    Ja również :(