  • Data: 2013-10-06 10:21:13
    Temat: Re: Będzie można wyłączyć zbliżeniówki
    Od: xbartx <b...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 06 Oct 2013 08:19:56 +0200, sqlwiel napisał(a):

    > Nie chcę reanimować flejma, ale podsumuję: Najskuteczniej wyłącza się PP
    > robiąc dziurkę w odpowiednim miejscu karty. Miejsce należy znaleźć
    > używając silnej latarki w ciemnym pomieszczeniu. Jednak - mam mieszane
    > uczucia, czy lepiej płacić zbliżeniowo i nie narażać się na
    > podglądnięcie PINu, zwłaszcza w sklepiku koło domu, gdzie robię zakupy
    > 4x/tydz., czy jednak wyłączyć PP.

    Według mnie PP to tylko kolejna 'technologia' mająca na celu generowanie
    kolejnych kosztów a co oczywiście za tym idzie zysków. Przecież były już
    czytniki, karty etc no cała niezbędna infrastruktura. Można było zrobić
    po prostu offline dla małych kwot i trwałoby to tyle samo co PP. Taki
    offline oczywiście łatwo by można było w banku włączyć i wyłączyć. No ale
    tak się teraz nie da, bo to bez sensu. Trzeba "wymyślać" no i ktoś
    wymyślił i dawaj od nowa, nowe terminale, karty i biznes się kręci.
    W latach '90 byłem kilka razy w Pradze i jeździłem metrem na gapę. Teraz
    na wakacje znowu się wybrałem, po latach i tak zachodziłem w głowę, jak
    jak wtedy tym metrem na gapę jeździłem, przecież bramki etc jak to było.
    Wchodzę więc do metra zobaczyć a tam nic się nie zmieniło od 1996 r. nie
    ma żadnych bramek, które wpuszczają po skasowaniu biletu. Po prostu
    wchodzisz i musisz mieć skasowany bilet. Tyle lat a Czesi nic nie
    zmienili i nie dali się omotać "nowoczesnym technologią". To samo
    winietki na ich autostradach - najprostszy i najtańszy patent jaki może
    być. Działa od lat i nikt nie rusza. Także jednak można i da się tylko
    trzeba chcieć i myśleć. U nas w PL niestety z tym raczej ciężko ;)

    --
    xbartx