  • Data: 2024-08-19 17:09:41
    Temat: Re: Bezpłatny blik?
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.08.2024 o 14:00, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Kiedyś dawno takie przekazanie wiązało się ze sporą ilością papierkowej
    > roboty wykonywanej przez pracowników banków więc logiczne było, że jest
    > to kosztowne.
    > Teraz zajmują się tym wyłącznie elektrony. Nie wiem dokładnie jak działa
    > blik tak krok po kroku, ale chyba całą manualną robotę przy tej operacji
    > wykonuje klient a nie pracownik banku.
    > Jak bank pobiera za tę operację kasę to powinien płacić klientowi za
    > obsługiwanie jego systemu, tak jak wcześniej płacił pracownikowi, który
    > odręcznie wypełniony przelew musiał wklepywać 'do komputera'.

    Tak,
    wcześniej, gdy latały papierki tzw SYBIR-em, to przelew trwał od 3 do 5 dni.
    Zagramaniczne 2 - 3 tygodnie.

    Teraz BLIK masz online.
    I ktoś zamiast papierkowej roboty musi utrzymywać i rozwijać te systemu.
    To nie tak, jak w fabryce, gdzie się towar wyprodukuje, sprzeda i szlus.
    Tu towar musi działać cały czas i nawet jeśli uruchomiony lata temu, to
    trzeba rozwijać, bo zmiany prawne, konkurencja, nowe rozwiązania itp itd.

    Kosztowa studnia bez dna.

    > Tak to się generalnie w PL przyjęło, że jak płacę kartą to ja nie
    > ponoszę kosztów, a stosuję do tego kartę, którą bank musiał fizycznie
    > wyprodukować.
    > O ile się orientuję to do blika stosuje się telefon, którego bank nie
    > musiał wyprodukować, ani za niego zapłacić.
    > Dlatego uważam, że koszty ponoszone na takie operacje przez bank są na
    > tyle małe, że powinny być pokryte z zysku z obrotu nieoprocentowaną
    > gotówką trzymaną na koncie u nich. No i to co wcześniej napisałem -
    > przerzucili fizyczną obsługę ich systemu na klienta i miałby on jeszcze
> [...]

    No patrz, ja za blika nie płacę. To może trzeba zagłosować nogami i
    zmienić dostawcę usługi?
    Polecam,
    wujdzie Ci na zdrowie.

    --