    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bezpłatny blik?
    Date: Thu, 19 Sep 2024 21:45:33 +0200
    <vbr88o$fic$2@news.chmurka.net>
    <alpine.LNX.2.11.2409162017390.1171@ProBook-SW>
    <1...@4...net>
    <alpine.LNX.2.11.2409172024430.2126@ProBook-SW>
    <8...@a...kjonca>
    <alpine.LNX.2.11.2409181833260.1448@ProBook-SW>
    <8...@a...kjonca>
    <alpine.LNX.2.11.2409191931320.1168@ProBook-SW>

    On Thu, 19 Sep 2024 19:41:40 +0200, Dawid Andrzej Rutkowski wrote:
    > On Thu, 19 Sep 2024, Kamil Jońca wrote:

    > O, co do tego obyczaju to jeszcze wyczytałem w tzw. internecie, że za
    > czynność przekraczającą zwykły zarząd można uznać zamknięcie konta dla
    > małoletniego.

    Pustego? Może i tak.

    > No to chyba trzeba zrobić test - a jak będą kłopoty, to zastanowić się nad
    > zakładaniem kolejnych, bo niestety w bankach bywa tak, że są jedne zasady
    > dla dzieci <13 a inne dla 13-18 - i te drugie mogą być gorsze,

    A wprowadzenie przez bank opłaty za takie konto, to jak potraktować ?
    :-)

    > Widać tak samo jak ze wspólnotami mieszkaniowymi.
    > Prawo nie jest na sytuacje, gdzie ludzie się zgadzają, tylko na sytuacje,
    > w których się nie zgadzają (albo w których zgoda mogłaby być wymuszona,
    > np. przy dużej nierównowadze stron, więc dla takich sytuacji pewne zapisy
    > są wykluczone z góry).
    > U mnie też zarząd podpisał umowę najmu pomieszczenia na siłownię, chociaż
    > nie było im absolutnie wolno tego zrobić - no i co z tym zrobić?

    pozwać o odszkodowanie? :-)
    Ale zarząd wspólnoty, czy zarządca nieruchomości?

    Zarząd wspólnoty, to jest chyba właściwy organ do podpisania ?

    > Hmmmm, cóż, ogólnie to możesz sobie uważać, że "wydatki dziecka Kulczyka
    > będą większe niż twojego", ale to dziecko jest też ograniczone prawem i,
    > jak widać, nie może robić sobie wszystkiego, na co ma ochotę, a

    Ogólnie tak, ale jeśli nie ma przepisu, to może być normalne, ze
    posiłek spożywa w luksusowej restauracji, spodnie kupuje sobie za
    5000zl, jak telefon upusci to sobie kupuje nowego iphone,
    a z Poznania do warszawy jedzie sobie taksówką, albo leci
    helikopterem.

    > Tyle że przykład raczej słaby, bo "wydatki dziecka Kulczyka" pokrywane są
    > raczej z funduszy Kulczyka, a nie jego dziecka.

    Ale Kulczyk nie żyje.
    Dzieci ma co prawda dorosłe, ale jakby tak coś zapisał wnukom ..

    J.