    From: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bezpłatny blik?
    Date: Fri, 20 Sep 2024 17:44:31 +0200
    <vbr88o$fic$2@news.chmurka.net>
    <alpine.LNX.2.11.2409162017390.1171@ProBook-SW>
    <1...@4...net>
    <alpine.LNX.2.11.2409172024430.2126@ProBook-SW>
    <8...@a...kjonca>
    <alpine.LNX.2.11.2409181833260.1448@ProBook-SW>
    <8...@a...kjonca>
    <alpine.LNX.2.11.2409191931320.1168@ProBook-SW>
    <8...@a...kjonca>

    On Thu, 19 Sep 2024, Kamil Jońca wrote:

    > No właśnie.
    > [...]

    A milek mi właśnie odpowiedział takim dictum: "miesięczny limit wypłat
    wynikający z ustawy wynosi" - to może ich zapytać, w jaki sposób wynika?

    > [..snip...]
    >
    > Jak zwykle gdy nie masz odpowiedzi, zaczynasz meandrować.
    > EOT z mojej strony.

    Cóż, masz rację w tym, że nie da się dyskutować z równością wobec prawa.
    Jak bank się uprze to zrobi takie samo ograniczenie zarówno twojemu
    dziecku jak i Kulczyka.

    Wydatki mogą być oczywiście różne, bo kto bogatemu zabroni, ale tu też
    można pospekulować, jak właściwie traktować utrzymywanie dzieci.
    Czy to jest tak jak wydawanie na siebie, czy też może zaczynają wchodzić
    przepisy o darowiźnie?
    Bo w przypadku dorosłych dzieci już jest darowizna - ew. jeszcze może być
    coś z "uczeniem się do 26(?). roku życia" - i jak nie chcesz wpaść w
    podatek to trzeba dawać przelewem i składać SD-Z2.

    Tu akurat przepis, którego się domagasz, jest - i jest absolutnie jasny.
    Inna sprawa, że zapewne i nieegzekwowany, i pewnie nieegzekwowalny.