  • Data: 2015-09-09 08:44:52
    Temat: Re: CHF cd
    Od: z <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-09-08 o 21:23, Kris pisze:

    > Dwie strony zawarły umowę. Wynikł spor
    > Sąd ma zbadać czy umowa została zawarta zgodnie z prawem.
    > A tu taki punkt widzenia
    > http://m.forbes.pl/frank-szwajcarski-a-prawo-bankowe
    ,artykuly,191479,1,1.html

    Proponuję dla utrwalenia przeczytać ze zrozumieniem.
    Niektórzy pewnie będą będą potrzebowali kilka razy ;-)

    "W 1997 r. weszła w życie ustawa prawo bankowe. Do chwili obecnej ustawa
    ta doczekała się wielu zmian, czyniąc życie banków w Polsce jeszcze
    łatwiejsze i przyjemniejsze, jednakże niezmieniony został przepis art.
    69 ust. 1 tejże ustawy, który definiuje istotę bankowej umowy kredytu.
    Warto przytoczyć brzmienie tego przepisu: ,,Przez umowę kredytu bank
    zobowiązuje się oddać do dyspozycji kredytobiorcy na czas oznaczony w
    umowie kwotę środków pieniężnych z przeznaczeniem na ustalony cel, a
    kredytobiorca zobowiązuje się do korzystania z niej na warunkach
    określonych w umowie, zwrotu kwoty wykorzystanego kredytu wraz z
    odsetkami w oznaczonych terminach spłaty oraz zapłaty prowizji od
    udzielonego kredytu." Proszę zwrócić uwagę na obowiązki ciążące na
    kredytobiorcy, zwłaszcza na jeden - kredytobiorca ma obowiązek zwrócić
    kwotę kredytu, ale nie jakąkolwiek kwotę kredytu, a kwotę
    ,,wykorzystanego kredytu".
    "