    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CHF cd
    Date: Thu, 10 Sep 2015 11:11:12 +0200

    Kris wrote:
    > Formalnie masz racje ale wychodzisz z błędnego założenia.
    > Nikt się nie powinien składać na jakakolwiek pomoc dla frankowiczów
    > Banki podpisały z nimi wadliwe, być może niezgodne z prawem umowy i teraz to banki
    powinny ponieść tego wszelkie konsekwencje.
    > Banki w naszym systemie prawnym to nie Mietek w dresie w BMW pożyczający kase na
    umówiony procent i windykujący bejsbolem.
    > Banki to instytucje zaufania publicznego, nadzorowane przez Państwo, często przez
    to Państwo działające w oparciu o pewne zasady.
    > Bierzesz pralke na rtaty to zaciągasz kredyt w banku i raczej nie spodziewasz się
    ze bank Ciuebie che oszukać.
    > Prowadzisz sklepik sprzedający te pralki udostępniasz jakiś regulamin sklepu.
    > W naszym systemie prawnym jest takj że jak w tym regulaminie zawrzesz jakiś
    niezgodny z prawem zapis to pomimo akceptacji regulaminu przez kupującego możesz
    zostać puszczony w skarpetkach.
    > Bardzo możliwe że okaże się ze tzw. "kredyty walutowe" wcale kredytami nie były,
    że te umowy miały wady prawne i ta żabe będą musiały banki przełknąć.
    > I powtórzę- mam wrażenie że są tego świadome.

    Coś mi się zdaje, że kto brał kredyt we franku to kombinował, na
    zasadzie, że "przez ostatnie x lat frank taniał, to znaczy, że dalej
    będzie taniał". I w głowie już liczył zyski ile będzie do przodu za parę
    lat, kiedy franki będą taniały tak, jak wcześniej, a mieszkania będą
    drożały tak, jak wcześniej. Dopiero, kiedy się okazało, że to nie działa
    w jedną stronę, dopiero wtedy "frankowicz" zaczął kombinować, że bank mu
    robi krzywdę. Gdyby franki taniały, a nie drożały, to żaden frankowicz
    nie podnosiłby, że umowy są "niezgodne z prawem" - wręcz przeciwnie,
    upierałby się, że są jak najbardziej ok :-)