eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCLIR w bankach - nowa zaraza?Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
  • Data: 2005-02-04 14:24:15
    Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Od: "Seba" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Krzysztof K. Maj <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> napisał(a):

    > Ponieważ lubię wiedzieć z kim przez telefon rozmawiam, więc mam u siebie
    > włączoną usługę identyfikacji numeru dzwoniącego (tzw. CLIP).
    > Istnieje jeszcze przeciwstawna usługa o nazwie CLIR, która polega na tym
    > że osoba posiadająca tę usługę włączoną, pozostaje anonimowa, bo jej
    > numer telefonu nie jest identyfikowany.
    > Z CLIR-a, czyli blokady prezentacji zazwyczaj korzystają rozmaici
    > spamerzy i domokrążcy telefoniczni, obawiający się (i chyba słusznie),
    > ze ich natręctwo może być niemile widziane.
    > Z tego między innymi względu, mam zwyczaj nie odbierać rozmów z numerów,
    > które mają włączoną blokadę prezentacji numeru.
    > Niestety, z niezrozumiałych dla mnie powodów do tych spamerów i różnej
    > maści kombinatorów dołączyły ostatnio niektóre banki. Niedawno np.
    > dokonywałem kartą płatności na większą sumę i w chwilę po operacji
    > zadzwoniła mi komórka, dzwoniący miał włączonego CLIR-a.
    > Chwała mBankowi za to, że natychmiast weryfikował tę operację, ale ja tę
    > rozmowę odebrałem w drodze wyjątku i tylko dlatego, że domyśliłem się
    > kto dzwoni i w jakiej sprawie.
    > Podobne wydarzenie miało miejsce wczoraj: dzwonili z Raiffeisena by
    > potwierdzić zlecenie wykonania przelewu. Za którymś razem w końcu
    > podjąłem rozmowę, ale cały czas miałem duży dyskomfort psychiczny na
    > samą myśl o tym, że komuś anonimowemu, kto ukrywa swój numer telefonu,
    > spowiadam się ze swoich, nawet poufnych, danych identyfikacyjnych.
    > Osobiście uważam, że tego typu praktyka banków jest poważnym błędem
    > proceduralnym, gdyż ułatwia ewentualnym oszustom podszywanie sie pod
    > bank, natomiast bank powinien być żywotnio zainteresowany właśnie tym,
    > aby klient nie miał żadnych problemów z jego identyfikacją.
    > A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
    >

    jak dzwonią z Citi to wygląda tak : człowiek się przedstawia, mówi skąd
    dzwoni i ze chcialby potwierdzic transakcję z dnia xx na kwotę yy -
    odpowiadasz tak lub nie i koniec rozmowy. zadnych danych nie ujawniasz, chyba
    ze w innych bankch wygląda to inaczej.


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1