-
X-Received: by 2002:a25:68a:: with SMTP id 132mr9018190ybg.649.1639608190400; Wed, 15
Dec 2021 14:43:10 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:68a:: with SMTP id 132mr9018190ybg.649.1639608190400; Wed, 15
Dec 2021 14:43:10 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.quux.org!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!news.m
isty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!news-out.google.com!n
ntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.biznes.banki
Date: Wed, 15 Dec 2021 14:43:10 -0800 (PST)
In-Reply-To: <61ba5f07$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=89.65.227.153;
posting-account=RHa75wkAAAB3mRan7EYD7WVXu6-uXJ4r
NNTP-Posting-Host: 89.65.227.153
References: <3...@4...com>
<b...@g...com>
<l...@4...com>
<61b901c4$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<e...@4...com>
<61ba5f07$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <e...@g...com>
Subject: Re: Chargeback - jaki termin?
From: Mac Ka <m...@i...pl>
Injection-Date: Wed, 15 Dec 2021 22:43:10 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 53
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:660292
[ ukryj nagłówki ]środa, 15 grudnia 2021 o 22:32:58 UTC+1 cef napisał(a):
> >
> > Termin na zwrócenie się do banku o rozpoczęcie zwrotu z tytułu chargebacku.
> > Ile dni od przewidywanej daty dostarczenia towaru.
> To chyba nie jest ile dni od daty dostawy tylko
> ile dni od daty transakcji. Sprawdziłem w milku -
> konsultant podawał mi, że jednak 105 dni.
> Strasznie dziwny termin.
Mam wrażenie, że każdy issuer ma swoje procedury. Niestety te dane nie są podawane
publicznie i nie są przejrzyste, zapewne aby nie zachęcać klientów do korzystania z
tej ścieżki. W ciągu ostatnich 2 lat próbowałem skorzystać z takiego rozwiązania
2-krotnie. Raz przy lockdownie kiedy linia lotnicza anulowała loty i nie zwróciła
środków, konsultant Millennium przekonywał mnie, że nie może przyjąć zgłoszenia, bo
linie lotnicze otrzymały prawo do zwrotów środków w ciągu 180 dni od daty zgłoszenia
żądania przez klienta. Dopiero na mój argument, że to już rozliczenia między bankiem
a linią lotniczą, a ja chce skorzystać ze zwrotu na podstawie umowy zawartej z
bankiem, udostępniono mi formularz i poproszono i złożenie go na piśmie w banku. Nie
chciało mi się chodzić do oddziału, więc środków w ten sposób nie odzyskałem,
dostałem dopiero po kilku m-cach od linii lotniczej.
Drugi przypadek miałem z zakupem na eBay kiedy sprzedawca nie dostarczył przesyłki.
eBay się na mnie wypiął i odsyłał mnie do Paypala, a paypal spuszczał na drzewo.
Wniosek o chargeback został złożony tym razem bez większych problemów w aplikacji
issuera (Revolut). Revolut obiecywał, że będę informowany o postępie procesu.
Informacje otrzymałem tylko raz na początku, było w niej, że wniosek został przyjęty
i powinien być rozpatrzony w ciągu 60 dni (chyba roboczych). Po usływie tego czasu
skontaktowałem się z Revolutem, stwierdzili, że zostało jeszcze 5 dni i w tym czasie
otrzymam odpowiedź. Oczywiście nie przeszła. Po kilku dodatkowych dniach
skontaktowałem się z Revolutem ponownie, w ciągu kilku minut pieniądze zostały
zaksięgowane na rachunku, a później przyszła odpowiedź, że chargeback został
wykonany.
W przypadku Revolut w pomocy są wszystkie konieczne informacje do złożenia wniosku, w
Millennium musiałem korzystać z pomocy konsultanta. Wcześniej tylko raz korzystałem z
takiej procedury w śp. Kredyt Banku, wtedy trwało to ponad 6 m-cy, ale środki zostały
zwrócone przez bank. Napisali mi, że z uwagi na dobrą współpracę zwracają mi środki
chociaż sami ich nie wyegzekwowali od sprzedawcy. Nie wiem ile było w tym prawdy,
ale dla mnie cel został osiągnięty.
Podsumowując, w żadnym z przypadków procedura nie przeszła gładko bez dodatkowego
działania. Revolut ma znacznie przejrzystszy proces niż Millennium.
MK
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.21 23:19 WAM
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...