eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiChargeback w Polbanku - próbował ktoś?Re: Chargeback w Polbanku - próbował ktoś?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Chargeback w Polbanku - próbował ktoś?
    Date: Sun, 24 Jul 2011 18:07:30 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <j0h7a3$1h$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1311523650 13606 195.187.100.13 (24 Jul 2011 16:07:30
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Jul 2011 16:07:30 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:Y+N9lGqC1cTTiZvxBpwCqKG7U8g=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:556091
    [ ukryj nagłówki ]

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > Trafiło mi się w końcu i sprzęt zakupiony na ebay.co.uk nie dotarł a
    > jako, że było to lekko ponad 100 funtów to postanowiłem powalczyć. Nie
    > wnikam już kto kręci czy sprzedający czy firma transportowa - nic nie
    > dotarło i to jest fakt.
    > Zaszedłem w piątek do Polbanku i swoim pytaniem o "chargeback" wywołałem
    > nie mały popłoch, bo się okazało, że w półbanku o czymś takim jeszcze
    > nikt nie słyszał i generalnie to niemożliwe, bo skoro pieniądze
    > przekazano z konta karty, to już po sprawie. Pozbieram oczywiście jakiś
    > materiał i złożę oficjalną reklamację ale jakby ktoś przerabiał już
    > podobny temat w półbanku to z chęcią posłucham.

    Chargeback nie jest instrumentem dostepnym dla klienta banku.

    Klient banku moze (i powinien) zlozyc w banku reklamacje z powodu
    niedostarczenia towaru. W takim przypadku klient ma prawo do zwrotu
    przez bank zaplaconej kwoty. A to, czy bank dokona chargebacku czy
    bedzie chcial to "wziac na siebie" to juz jest sprawa banku.

    To, czy "pieniądze przekazano z konta karty" nie jest sprawa klienta.
    Istotne jest, czy towar lub usluga oplacona karta zostala dostarczona
    lub wykonana, czy tez to nie nastapilo.

    Z tym ze jesli pieniadze zostaly "przekazane" do jakiegos Paypala
    (a nie posluzyly do zaplaty za towar sprzedawcy) to to nieco inaczej
    wyglada.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1