  • Data: 2009-12-01 13:32:16
    Temat: Re: Ciekawe dla karciarzy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "MarekZ" hf346k$jle$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > A ja np. nie akceptuję idei opodatkowania dochodów. Uważam, że jest chora. I ten
    brak akceptacji z sukcesem wcielam w życie. :)

    > Moim zdaniem opodatkowana powinna być konsumpcja (ponieważ automatycznie jest to
    zachętą do inwestycji). Czyli dla mnie dobry
    > system podatkowy to VAT plus ewentualnie jakiś niewielki kataster lub jego analog
    plus ewentualnie jakiś znikomy "podatek
    > pogłówny" (ale to raczej niepotrzebne). Awaryjnie (na jakieś z nieoczekiwane cele)
    jakiś analog akcyzy, czyli dodatkowy,
    > tymczasowy VAT.

    Ja w tym kraju w ogóle mam kłopoty z podatkami -- jedni urzędnicy
    pracują poprawnie, a inni obijają się, jak na przykład urzędnik
    z Inspekcji Handlowej w Białymstoku. :)

    Może warto wprowadzić napiwki dla urzędników -- dobrze obsługujący
    by mieli wyższe pensje od złych? :) Oczywiście każdy musiałby ileś
    wydać na napiwki, ale miałby możliwość wybierania -- temu dać lub tamtemu...

    Niektórzy urzędnicy przymykają oczy na to, czym powinni się zajmować
    a inni uczą mnie konsekwencji takiego przymykania na sprawy moim zdaniem
    nieważne. A uczą z pozycji kogoś, kto ma pojęcie o tym, co robi.

    Jedni angażują się ponad miarę w swoją pracę a inni modlą się o to,
    aby Bóg dał mi coś w zamian za ich brakoróbstwo. :)

    Akurat do pierwszych należy kierowniczka białostockiego archiwum,
    a do ostatnich pracownik Inspekcji Handlowej, który wprawdzie nie
    zrobił tego, co miał zrobić, ale w zamian wymadlał dla mnie łaski,
    abym nie czepiał się jego olewającego stosunku do życia. :) Łaski
    odrzuciłem. :) (a wymodlił mi bogatą dziewczynę -- niestety grubą
    i chyba ;) dla mnie za starą; życie nie wymaga rozstrzygnięć typu
    -albo sumienie, albo zysk-, więc wymodlona łaska nie mogła być kuszącą)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'